کد خبر: ۲۱۴۸۵۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۹

شیوه جدید پرداخت یارانه مشخص شد: از دهک به صدک !

شیوه جدید پرداخت یارانه مشخص شد: از دهک به صدک !

سخنگوی دولت توضیحاتی در خصوص اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌ بگیران و شیوه پرداخت یارانه از دهک به صدک ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بهادری جهرمی گفت: اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی شود.

وی افزود: در شرایط کنونی ۹ دهک از ۱۰ دهک در جامعه ایران یارانه دریافت می‌کنند و این به این معنا است که تنها ۱۰ درصد از مردم ایران به لحاظ طبقه‌بندی مالی، نیازی به دریافت یارانه نداشته و ۹۰ درصد از مردم یارانه‌بگیر هستند.

بهادری جهرمی ادامه داد: قرار نیست در این راستا یارانه‌ای افزایش یابد اما طبقه‌بندی با ضریب خطای کمتر و رصد دقیق‌تر مالی مردم به این معنا است که شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود. به عنوان مثال کسانی که در دهک نهم هستند اما تفاوت جزئی با دهک ده دارند با این تصمیم، مشمول قطع یارانه شوند. با این وصف به نظر می‌رسد با دقیق شدن شیوه بررسی وضعیت مالی خانوارها، گام اول برای تغییر در دهک‌بندی و فهرست مشمولان یارانه برداشته شود.

بر اساس این گزارش، روزنامه نزدیک به دولت نیز از احتمال حذف یارانه برخی از افرادی که در دهک‌های بالا قرار دارند با تغییر شیوه طبقه‌بندی از دهک به صدک خبر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ