کد خبر: ۲۱۴۹۲۴
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۷/۳۰

تعرفه تجاری ایران و روسیه تا پایان سال صفر خواهد شد/ دو خودرو پرطرفدار!

تعرفه تجاری ایران و روسیه تا پایان سال صفر خواهد شد/ دو خودرو پرطرفدار!

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با اعلام انجام تجارت با روسیه، ارمنستان، بلاروس از صفر شدن تعرفه تجاری ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامبیز میرکریمی با اشاره به اینکه تا پایان سال تعرفه تجاری ایران و روسیه صفر می‌شود، گفت: تجارت با پول ملی، تجارت آزاد و گشایش مرزهای گمرکی ایران با روسیه، ارمنستان، بلاروس بزودی انجام و با توسعه تجاری با کشورهای اوراسیا تا پایان سال، مشکلات گمرک، تعرفه‌ها و بازار رقابتی فعالان اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: زیرساخت‌های نرم افزاری در حوزه موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد با کشورها به طور جدی و با سرعت در حال اجرا بوده که مذاکره کننده‌های ایران و روسیه تفاهم‌های مناسبی داشتند و بعد از نهایی شدن در مجالس ۵ کشور و ایران ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

میرکریمی ادامه داد: پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند در روسیه مشتری دارد که به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقلی و مشکلات ارزی از سال ۹۸ مسیر تازه‌ای برای تولید و صادرات خودرو، توربین‌ها، کاتالیزورها و قطعه‌سازان خودرو باز شد. امید است با تشویق شرکت‌ها به بازاریابی و استفاده از این بازارها در غیاب شرکت های بزرگ بتوان به توسعه صادرات و تثبیت جایگاه در کشورهای اوراسیا دست یافت. تنها دغدغه فعالان اقتصادی دو نرخی بودن ارز بوده و باید با یک نرخی شدن ارز یا نزدیک شدن به نرخ آزاد، رقابت شفاف و آزاد را توسعه داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ