کد خبر: ۲۱۴۹۶۱
۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۸/۱

وعده عملی شدن واردات خودرو توسط مردم / تکذیب احتکار خودرو !
وزیر صنعت اعلام کرد:

وعده عملی شدن واردات خودرو توسط مردم / تکذیب احتکار خودرو !

وزیر صنعت با اعلام ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو و وعده عملی شدن واردات خودرو توسط مردم، احتکار خودرو را تکذیب کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی پس از حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، گفت:  آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم خارجی در جلسه هفته قبل به تصویب هیئت وزیران رسیده و بزودی ابلاغ می‌شود.
وی افزود: با توجه به امکان واردات خودرو‌های دست دوم توسط همه مردم باید نگران تامین ارز هم بود تا جامعه از نوسان نرخ آسیب نبیند. به همین دلیل مباحث طولانی انجام و دولت مصوب کرد کمیته ایی به این مسئله نظارت کند تا مردم از این موضوع زیان نبینند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در جریان احتکار خودرو توسط شرکت های خودروساز نیست، ادامه داد: مشخص نیست سازمان تعزیرات حکومتی چه چیزی را تایید کرده اما اگر احتکاری را تایید کرده باشد قاعدتاً باید برخورد قضایی کند اما مسلم است که روزانه آمار قابل توجهی خودرو تولید می‌ شود. به طوری که هفتگی در ایران خودرو و سایپا حدود ۴ هزار و ۳۰۰ محصول تولید می‌ شود.

علی آبادی افزود: شرکت های خودرو ساز بعضا با مشکلات تاییدیه‌های استاندارد مواجه می‌شوند و ممکن است کسری‌هایی داشته باشند. بنابراین  احتکاری در کار نیست و خودرو‌ها تحویل مردم می‌شوند.

وی درباره عدم موافقت وزارت صنعت با قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت هم توضیح داد: قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار دو موضوع هستند و افراد اقتصادی نظرات متفاوتی دارند. بنابراین باید میزان دخالت دولت در بازار از طریق قیمت‌گذاری دستوری را کاهش داد و به سمت حکمرانی و حاکمیت و اعمال نظارت رفت. این سیاست در وزارت صنعت دنبال می‌ شود ولی برای شکستن انحصار‌ها، زمان زیادی طول خواهد کشید.

 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ