کد خبر: ۲۱۴۹۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۲

پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش‌های فراطبیعی پاییزی در ۳۰ استان

پیش بینی سازمان هواشناسی از بارش‌های فراطبیعی پاییزی در ۳۰ استان

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش‌های فراطبیعی از اوایل ماه جاری آغاز شده و میزان بارندگی‌های ۲۰ درصد بیشتر از میانگین ۳۰ ساله است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از پایان هفته چهارم پاییز در 12 استان حتی یک قطره باران هم نباریده و میانگین بارش حدود 10 استان نیز کمتر از یک میلی متر بود، اعلام کرد: این در حالی است که از ابتدای سال زراعی تا پایان هفته چهارم پاییز، بارش در یک استان جنوبی صفر بوده و بارندگی های پاییز در 30 استان شروع شد.

بر اساس این گزارش، گیلان با میانگین دریافت حدود 108 میلی متر باران، پربارش ترین استان تا این لحظه است و پس از گیلان بیشترین بارش ها به ترتیب برای استان های مازندران، گلستان و اردبیل با 96، 59 و 39 میلی متر بود. با وجود اینکه بر اساس انتظارات بارش های سال زراعی زودتر آغاز شد و میزان آنها نیز تا اینجا بیشتر از حد طبیعی بوده اما کم بارشی انباشته و خشکسالی های متوالی گذشته با یک سال بارش طبیعی جبران نمی شود.

همچنان بخش وسیعی از ایران تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی بوده که ضرورت مدیریت منابع آب را بیش از پیش می کند و بارش‌های فراطبیعی از اوایل ماه جاری آغاز شده و میزان بارندگی‌های ۲۰ درصد بیشتر از میانگین ۳۰ ساله است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ