کد خبر: ۲۱۵۰۵۸
۱۴:۴ - ۱۴۰۲/۸/۳

هکر ۱۶ ساله با ۸۰ شاکی در پایتخت دستگیر شد / روش اخاذی

هکر ۱۶ ساله با ۸۰ شاکی در پایتخت دستگیر شد / روش اخاذی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، گفت: پسری ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم افزار هک، تلفن‌های همراه خریداران را هک و از مخاطبین اخاذی می‌کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آن‌ها می کند، گفت: صحبت مشترک شکات این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی، نرم افزار هک ذت خریداری کردند اما پس از نصب، تلفن های همراه، هک و شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به حساب‌های کاربری از مخاطبین آنها اخاذی می‌کرد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا اقدامات تخصصی را آغاز کردند و با بررسی‌ها فنی و سایبری قادر شدند رد پای مجرم را که یک پسربچه ۱۶ ساله بود در فضای مجازی شناسایی و به پلیس فتا منتقل کنند.

معظمی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۸۰ نفر، توضیح داد: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفته با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند به مخاطبین آن‌ها پیام داده  و درخواست وجه می کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ