کد خبر: ۲۱۵۰۹۲
۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۸/۶

تکذیب مواضع معاون رئیسی درباره کسری بودجه توسط نماینده مجلس

تکذیب مواضع معاون رئیسی درباره کسری بودجه توسط نماینده مجلس

نماینده مجلس، مواضع معاون رئیسی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره عدم تحقق بودجه نفت و کسریب بودجه را ادعایی کاملاً غیرکارشناسانه و کذب دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان ارکانی با غیرکارشناسانه دانستن اظهارات داود منظور مبنی بر اینکه بیش‌برآورد مجلس از قیمت نفت موجب کسری بودجه شده به خانه ملت اعلام کرد: باید از وی پرسید زمانی که دولت در مصاحبه‌های متعدد با افتخار از افزایش بی‌سابقه فروش نفت اطلاع‌رسانی و از افزایش قیمت، خوشحالی می کند، چرا  این تناقض عجیب بین ادعا و شعار در فروش بی‌سابقه نفت و کاهش شدید منابع درآمدی بودجه، اعلام شده و این موضوع علامت چه چیزی می‌تواند باشد؟

اولین و آخرین مقصر این تناقض و دوگانگی و کاهش منابع درآمدهای نفتی، دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت است که متاسفانه سیاست‌زدگی را بر صادق بودن با مجلس و مردم در اظهار واقعی وضعیت عینی و حقیقی فروش نفت ترجیح دادند.

یکی از عوامل عدم تحقق منابع درآمدی بودجه، کوتاهی و قصور و ترک فعل سازمان برنامه و بودجه در تحقق درآمد مولدسازی و فروش املاک مازاد دولت بوده و حداقل از نظر مجلس هیچ بهانه‌ای از سازمان برنامه و بودجه و دولت پذیرفتنی نیست.

زیرا فروش املاک مازاد جزو تکالیف دولت بوده و اگر توانایی فروش املاک مازاد در سازمان برنامه و بودجه و مدیریت وزارتخانه‌های دولتی نیست به ضعف شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه و عدم توانایی وی برای تحقق و انجام تکالیف قانونی است.

سازمان برنامه و بودجه باید کارشناسی‌ترین و تخصصی‌ترین حرف‌ها در حوزه‌های مختلف را بیان کند اما متأسفانه این سازمان در دوره‌ فعلی، سیاست‌ زده شده و ممکن است باعث انحراف از جایگاه اصلی و تقابل با تمام نهادهای کارشناسی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ