کد خبر: ۲۱۶۶۵۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۲۸

پیش بینی کمبود سنگ آهن و افزایش قیمت در بازار جهانی سال ۲۰۲۳
بانک گلدمن ساکس اعلام کرد:

پیش بینی کمبود سنگ آهن و افزایش قیمت در بازار جهانی سال ۲۰۲۳

بازار جهانی سنگ آهن طبق پیش بینی بانک آمریکایی به جای مازاد عرضه در سال جاری با کسری مشخصی مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: بازار سنگ آهن به دلیل موجودی کم و کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۲۳ با کسری عرضه روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حجم هزینه‌های مالی اخیر پکن می‌تواند نشانه مثبتی از تمایل رشد تقاضای داخلی باشد که اغلب با صنعت ساخت‌وساز سالم‌تر و در نتیجه تقاضای بیشتر برای سنگ آهن مرتبط است. این فلز در درجه اول برای ساخت فولاد، یک ماده مهم در پروژه های ساختمانی و مهندسی استفاده می شود.

دولت چین اواخر اکتبر اعلام کرد 139 میلیارد دلار اوراق قرضه اضافی برای حمایت از بازسازی مناطق آسیب‌دیده و افزایش قابلیت‌های امدادی در بلایای طبیعی منتشر خواهد کرد اما همچنان خوش‌بینی بیش از حدی نسبت به افزایش تقاضای فولاد در بخش املاک چین نیست و بحران بخش املاک چین یکی از بزرگترین موانع در دستیابی به بهبود اقتصادی پایدار است.

سایر محرک های کسری شامل عرضه کمتر از سوی تولیدکنندگان سنگ آهن پیشرو استرالیا و برزیل است و ذخایر جهانی سنگ آهن در سال 2023 از 1.557 به 1.536 میلیارد تن کاهش خواهد یافت. این بازبینی نزولی نشان دهنده عملکرد ضعیف در عرضه استرالیا و برزیل در سه ماهه سوم است.

واله مالک بزرگترین معدن سنگ آهن جهان، مجتمع معدنی سرا نورته بوده و چند هفته پیش، غول معدنی برزیلی به دلیل خرابی سیستم تسمه نقاله، تولید سنگ آهن در سه ماهه سوم را تقریباً 4 درصد کاهش داد. همچنین موجودی کم سنگ آهن در چین سومین تولیدکننده بزرگ جهان نیز موجب تشدید کسری عرضه خواهد شد.

تحلیلگران پیش بینی قیمت سنگ آهن را تا بیش از 20 درصد افزایش دادند و انتظار می رود میانگین کل سال سنگ آهن با عیار 62 درصد از 101 دلار در هر تن به 117 دلار در سال جاری میلادی افزایش یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ