کد خبر: ۲۱۶۸۲۹
۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۹/۴

تکلیف وزارت نفت و پالایشگاه ها به عرضه ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان قطعی شد
با مصوبه مجمع تشخیص:

تکلیف وزارت نفت و پالایشگاه ها به عرضه ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان قطعی شد

مجمع تشخیص با مصوبه مجلس مبنی بر تکلیف وزارت نفت و پالایشگاه های بورسی و دولتی به تحویل ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به ۶ وزارتخانه و سازمان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی اوایل شهریور سال جاری مصوبه مجلس مبنی بر اصلاح قانون قیر رایگان پالایشگاه ها ( تحویل ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به ۶ وزارتخانه و سازمان ) را مغایر سیاست های کلی نظام اعلام کرده بود که بعد از اصرار دوباره نمایندگان به تصویب رسید و این موضوع مهم بعد از چند بار رفت و برگشت، نهایی شد.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم اعلام کرد: با توجه به پایان فصل اجرای عملیات راهسازی و شروع بارندگی ها، انتظار می رود پس از تبدیل به قانون، وزارت نفت به وظایف تامین خوراک قیر پالایشگاه‌ها اقدام کند و دستگاه‌ها نیز هرچه سریع‌تر سهمیه قیر را دریافت و نسبت به تکمیل پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

براساس این گزارش، طرح اصلاح قانون قیر رایگان تحت عنوان اصلاح بند ک تبصره یک قانون بودجه که ۲۹ مرداد توسط مجلس تصویب شد پس از تأیید در شورای نگهبان، مرداد توسط هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مغایر سیاست های کلی نظام دانسته و اعلام شد: مجلس نباید به تصویب مصوبه جدید که تکرار مصوبه سابق است، اقدام می کرد.

طبق این ماده، وزارت نفت مکلف است معادل 20 هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت را در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن ماهانه و از ابتدای سال 1402 مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد و در حساب های خزانه داری، اعمال و آن را از محل خوراک تحویلی تسویه کند.

وزارت نفت همچنین مکلف است مابه تفاوت قیمت هر تن 7.5 میلیون تومان با میانگین وزنی ماهانه قیمت های معاملاتی مواد اولیه (وکیوم باتوم) در بورس را با تعدیل قیمت ماهانه خوراک از طریق شرکت ملی پخش و پالایش، جبران و اعمال حساب کند.

در صورت کاهش قیمت قیر، مقدار قیر تحویلی به دستگاه ها افزایش می یابد. مهلت هزینه کرد اعتبار موضوع این بند تا پایان شهریور 1403 است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ