کد خبر: ۲۱۶۸۳۲
۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۹/۴

اذعان وزیر صنعت به خودرو بازی ۳۶ شرکت و اعتراف به زیاندهی دو صنعت بورسی!

اذعان وزیر صنعت به خودرو بازی ۳۶ شرکت و اعتراف به زیاندهی دو صنعت بورسی!

وزیر صنعت ضمن اذعان به خودرو بازی ۳۶ شرکت به زیاندهی دو صنعت سیمان و لوزام خانگی به دلیل عدم صرفه اقتصادی و کاهش تقاضا اعتراف کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در مورد واردات خودرو کارکرده، نگرانی تخصیص ارز وجود دارد اما این موضوع رفع خواهد شد و احتمالا واردات این خودرو‌ها باعث افزایش مطالبات ارزی شود که باید از ارز‌های با منشا خارجی برای اینکار استفاده و بانک مرکزی در حال بررسی موضوع است.

وی افزود: ایران به سمت خودرو‌های نسل جدید در حرکت بوده و خودرو نباید دغدغه مردم باشد و باید به وفور تولید شود تا مردم بتوانند گزینه های مختلف را انتخاب کنند. ۳۶ خودروساز وجود دارند که به نظر این کار خودروسازی نیست بلکه خودرو بازی است ! چون مقیاس‌های تولید برای هیچ کدام از آن‌ها محقق نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: زیرساخت خودروی برقی ایران کاملا فراهم است. چون همه نقاط برق داشته و در منطقه شرایط مناسبی برای توسعه خودرو‌های برقی وجود دارد. این اقدام هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا در دنیا جا افتاده و مثلا در نروژ ۸۰ درصد خودرو‌ها برقی یا در چین تمام حمل و نقل عمومی برقی است. شارژر‌های سریع نیز می‌توانند در کمتر از ۱۵ دقیقه یک خودرو را شارژ کنند. در تهران ۷۰ شارژر نصب و تا پایان سال در کل ۵ هزار شارژر ایرانی نصب خواهد شد.

علی آبادی توضیح داد: در خصوص کمبود لاستیک نیز هفته گذشته به اندازه نیاز ۳ ماه لاستیک توزیع شد و به وفور لاستیک وجود دارد اما تقاضای کاذب داشته و ذخیره در خانه‌ها انجام می‌شد. تعرفه لاستیک اصلاح شد تا قاچاق کم شود و قیمت کارخانه هم تغییر یافت تا تولید افزایش یابد.

به گفته وی، ۱۷ کارخانه سیمان در حال احداث وجود داشته اما صاحبان آن‌ها حاضر به تکمیل طرح‌ها نیستند. چون فروش سیمان چندان به صرفه نبوده و کارخانه های سیمان زیانده هستند و سود چندانی ندارند. در صنعت لوازم خانگی هم تقاضا کاهش یافته و در آستانه زیان هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ