کد خبر: ۲۱۷۲۷۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۱۹

دولت بدون اراده‌ در واردات خودرو و ورود ۵۰ درصد نمایندگان فعلی به مجلس بعدی
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

دولت بدون اراده‌ در واردات خودرو و ورود ۵۰ درصد نمایندگان فعلی به مجلس بعدی

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به پیش بینی ورود ۵۰ درصد نمایندگان فعلی به مجلس بعدی، گفت: دولت اراده‌ای برای واردات خودرو ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد حسینی کیا با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از نمایندگان فعلی احتمالاً وارد مجلس دوازدهم خواهند شد و ۷۰ درصد نمایندگان هم برای انتخابات تأیید صلاحیت می‌شوند به تسنیم، گفت: مسئله خودرو، راه حلی جز واردات با تعرفه صفر ندارد ولی دولت و بانک مرکزی اراده‌ای برای واردات خودرو ندارند و واردات خودرو اساساً نیازی به ارز دولتی ندارد.

وی افزود: در ماجرای فیدلیتی‌ها از طرف شرکت خودروساز اعلام شد اگر معذوریتی وجود دارد، خودرو به نام خود و هر شخص دیگر آشنا یاشد.

حسینی کیا با اعلام اینکه تاکنون برای ۸ هزار میلیارد تومان از تخلفات فولاد مبارکه کیفرخواست صادر شده درباره چگونگی افزایش قیمت دو برابری پراید هم توضیح داد: پراید 19 میلیون تومانی ابتدای دهه 90 به یکباره به دلیل کاهش تولید به 40 میلیون تومان رسید. بخشی از علت گرانی هم مربوط به انباشت 13 هزار کانتینر قطعات ذز گمرک بود اما با بهانه تحریم و عدم توان پرداخت پول به طرف خارجی، تولید روزانه خودرو از 3 هزار به 370 رسید و با به هم خوردن عرضه و تقاضا، قیمت‌ها در برهه کوتاه مدت، چند برابر شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ