کد خبر: ۲۱۷۹۳۳
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

دفاعیات وزیر صنعت از آمارهای صنعت خودرو/ فرصت ۳ ماهه و اتمام حجت مجلس

دفاعیات وزیر صنعت از آمارهای صنعت خودرو/ فرصت ۳ ماهه و اتمام حجت مجلس

وزیر صنعت با حضور در مجلس از آمارهای صنعت خودرو دفاع کرد و نمایندگان با تعیین فرصت سه ماهه و اتمام حجت از پاسخ های اعلامی قانع شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی آبادی که صبح امروز برای پاسخ به سئوالات برخی نمایندگان مجلس درباره وضعیت خودرو و واردات محصولات خارجی، راهی بهارستان شده بود با اشاره به از سرگیری واردات پس از چند سال و با هدف رفع ناترازی‌های کمی و کیفی، گفت: واردات از برند‌های سوزوکی، تویوتا، کیا، هوندا و خودرو‌های چینی روال پیدا کرده است.

وی افزود: ۹۳.۳ هزار خودرو ثبت سفارش شده که از این تعداد، ۹.۱ هزار محصول وارد شده و ۱۰.۱ هزار محصول در حال حمل است. ۸.۲ هزار محصول به افراد ثبت‌نامی عرضه و ۴ هزار خودرو‌ پلاک شده است.

علی آبادی ادامه داد:  از زمان حضور در وزارت صنعت ۶ موضوع پیگیری شده که شامل اصلاح ناترازی انرژی، تمرکز بر توسعه تجارت خارجی، مدیریت و کنترل بازار با مدل جدید، ایجاد زیست بوم جدید صنعت دانش بنیان از طریق طراحی رویداد صنعت دانش بنیان صادرات محور، تمرکز بر افزایش کیفیت کاهش ارزبری و ارزآوری از طریق شاخص گذاری نظام ارزیابی عملکرد است.

مهلت ۳ ماهه مجلس به دولت برای واردات خودرو

جلیل رشیدی کوچی نماینده مجلس هم خواستار توضیح درباره عدت عدم واردات خودرو به رغم گذشت یک سال از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و ابلاغ آن شد و پس از اظهارات وزیر صنعت به صورت مشروط و با دادن فرصت ۳ ماهه برای اصلاح بازار خودرو و آغاز فرآیند واردات از پاسخ‌های علی آبادی قانع شد.

اتمام حجت قالیباف با وزارت صنعت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم با اشاره به اعلام بانک مرکزی مبنی بر تخصیص ارز واردات خودرو به وزارت صنعت و برای اولویت‌بندی، روشن و شفاف، گفت: این تخصیص ارز طبق لایحۀ دولت و مصوبه مجلس بوده و در مجمع تشخیص مصلحت نیز تصویب و به قانون تبدیل شده است. بنابراین قطعاً در جلسه بعدی این موضوع تکرار نخواهد شد مگر برای پیگیری قانونی در واگذاری ارز برای واردات خودرو.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ