کد خبر: ۲۱۸۰۲۳
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

سرمایه‌گذاری در چند صنعت بورسی و وصول ۴.۵ میلیارد دلار از مطالبات صندوق
عضو هیات عامل خبر داد:

سرمایه‌گذاری در چند صنعت بورسی و وصول ۴.۵ میلیارد دلار از مطالبات صندوق

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از وصول ۴.۵ میلیارد دلار از مطالبات و تامین مالی ۵۰۰ میلیون دلاری برای پروژه‌های جدید ارزی در صنایع بورسی نفت، فولاد و دارو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  علیرضا میرمحمدصادقی در نشست خبری با اشاره به پیگیری وصول مطالبات صندوق توسعه ملی از بخش خصوصی و دولت، گفت: در ۲.۵ سال گذشته ۴.۵ میلیارد دلار از مطالبات صندوق وصول که ۱.۶ میلیارد دلار در یک سال گذشته محقق شده است. بخش اعظم این مبالغ از نفت و گاز، فولاد و پتروشیمی بود.

وی افزود: در این مدت به منظور وصول مطالبات ۱۱۰ میلیون دلار از دارایی‌های معوق از طریق بانک های عامل تملک و در آینده نزدیک حدود ۲ میلیارد دلار خواهد شد. از دارایی‌های مطلوب بانک ها برداشت و طلب وصول و در ادامه طرح ها و پروژه‌ها به بانک ها بدهکار می‌شوند. یک میلیارد دلار از این رقم نهایی شده و تا پایان سال یک میلیارد دلار دیگر وصول می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت ۵۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌های جدید ارزی در حوزه نفت، فولاد و داروسازی تامین مالی شد. روش دیگر جدید بحث سپرده گذاری ارزی بود که به شکل یک تا سه ساله تعریف شد. تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار با دو بانک دولتی قرارداد سپرده گذاری ارزی منعقد شد و قرارداد با یک بانک خصوصی نیز به زودی نهایی می‌شود. برای هر بانک سقف اعتباری قائل و قرارداد سپرده‌گذاری ارزی ۴۰۰ میلیون دلاری منعقد شده و تا پایان سال افزایش می‌یابد.

به گفته میرمحمدصادقی، برای سپرده‌گذاری ریالی در دو سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌ها قرار داده شده تا در حوزه صنعت، معادن، گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی به متقاضیان تسهیلات دهند. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هم طبق تعهد در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار گرفت که ۳ هزار میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ