کد خبر: ۲۱۸۰۳۲
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

شرط شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان

شرط شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان

شورای رقابت، اعلام کرد: طبق مصوبه جدید به خودروسازان اجازه داده شد در صورت افزایش تولید، محصولات مازاد را با قیمت جدید عرضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت با اشاره به تصمیم اعضای شورا مبنی بر ایجاد تغییرات کوچک در نحوه قیمت گذاری خودرو، اعلام کرد: بطوری که وزارت صنعت نقش بیشتری در تعیین قیمت داشته باشد.

مسئولیت بازار خودرو هنوز هم به عهده شورای رقابت است. چرا که این بازار از انحصار خارج نشده اما بر اساس فرمول یا دستورالعملی که شورای رقابت به وزارت صنعت داده، قیمت را محاسبه می‌کند. در مصوبه جدید ابلاغ قیمت نیز توسط وزارت صنعت انجام می شود.

در شیوه قیمت گذاری خودرو تغییر دیگری رخ داده که بعد از این میزان تولید نیز در قیمت گذاری دخیل است یعنی اگر خودروساز در هر یک از محصولات بیش از برنامه تعیین شده توسط وزارت صنعت محصول تولید کند، می‌تواند خودرو‌های مازاد از برنامه تولید را با قیمت جدید عرضه کند تا مشوقی برای افزایش تولید باشد.

وزارت صنعت برنامه تولید خودروسازان را به شورای رقابت ارائه می‌کند و هر خودروساز که بیش از برنامه تولید کند، شورا رای به افزایش قیمت می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ