کد خبر: ۲۱۹۱۸۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

ارزش سهام مایکروسافت در سال جدید بیشتر اما ارزش اپل کمتر شد

ارزش سهام مایکروسافت در سال جدید بیشتر اما ارزش اپل کمتر شد

روند رشد ۵۷ درصدی ارزش سهام مایکروسافت در سال جدید هم تکرار شد اما ارزش سهام اپل به دلیل کاهش فروش آیفون در چین کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بلومبرگ، سهام شرکت اپل در حالی پس از رشد ۴۸ درصدی سال گذشته میلادی با کاهش ۴ درصدی سال جدید مواجه شده که روند رشد ۵۷ درصدی ارزش سهام مایکروسافت در سال جدید هم تکرار شد و حدود دو درصد دیگر افزایش یافت و به ۲.۸۳۷ تریلیون دلار رسید.

براساس این گزارش، ارزش فعلی سهام اپل ۲.۸۶۶ تریلیون دلار بوده و فروش آیفون در چین طی هفته اول سال میلادی ۳۰ درصد کمتر شد که نشانه افزایش فشار رقابتی هواوی و سایر شرکت های چینی است.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸ برای چند مرتبه کوتاه از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفت که آخرین آن مربوط به سال ۲۰۲۱ و قبل از نگرانی‌های ناشی از اختلال زنجیره تامین ناشی از کرونا بود.

پیش‌بینی فروش اپل در گزارش سه ماهه به دلیل تقاضای ضعیف برای آی پد و محصولات پوشیدنی، ضعیف تر از انتظارات بود و انتظار می رود میانگین درآمد اپل با رشد ۰.۷ درصدی به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار در سه ماهه برسد اما درآمد مایکروسافت بعد از افزایش ۱۶ درصدی در سه ماه گذشته به ۶۱.۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ