کد خبر: ۲۱۹۲۱۸
۰:۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

بی اطلاعی مسئول انتخابات رئیسی از پشت پرده مخالفت با واردات خودرو!

بی اطلاعی مسئول انتخابات رئیسی از پشت پرده مخالفت با واردات خودرو!

رئیس دو دوره ستاد صنعت و معدن انتخابات رئیسی و نماینده مجلس از پشت پرده مخالفت با واردات خودرو ابراز بی اطلاعی کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عزت اله اکبری تالارپشتی در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور پیستونی متغیر، گفت: پیش از این به وزیر صنعت گفته شد بخش صنعت و معدن باید در تامین ارز به نفت و گاز طعنه بزند اما اینکه صنعت ارز ندارد خجالت آور است.

وی ادامه داد: از رییس بانک مرکزی و وزیر صنعت دو بار طی یک روز درخواست شد تخصیص ارز صنایع را معطل نگذارند که فرزین در جلسه دوم اعلام کرد میزان ارز درخواستی صنعت پرداخت شده و وزیر نیز این مسئله را رد نکرد. اینکه صنعت رشد کند اما امکان تخصیص ارز یا برق وجود نداشته باشد قابل قبول نیست. وزارت نیرو و نفت باید پای کار بیایند. نمایندگان هم گیج شدند.

این نماینده مجلس ادامه داد: عدم تخصیص صحیح منابع صندوق ذخیره ارزی به بخش صنعت مورد انتقاد است. انتظار می رود وزرا گوش دهند و خسارت وارد نکنند. برخی وام 6 درصدی از آلمان می آورند در حالی که سود تسهیلات در ایران بسیار بالا است. الگوی مدیریت بر مرغ، تخم مرغ،گوشت و خودرو استوار شده است.

اکبری تالارپشتی اضافه کرد: برنامه فرسوده ناموفق و بی نتیجه در مدیریت تداوم دارد که قیمت گذاری دستوری خودرو نمونه ای از آن و نتیجه، تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای است. برای مدیریت بازار خودرو، واردات محصولات تصویب شد اما مشخص نیست چه کسی مقابل واردات مقاومت می کند. تا اعتراض می شود بهانه کمبود ارز می آوردند در حالی که این کار، عقل می خواهد.

وی با اشاره به اظهارات واردکنندگان خودرو مبنی بر امکان واردات با استفاده از ارز منشأ خارجی، گفت: سال 97 که موفق ترین سال واردات خودرو بود، نهایت 100 هزار خودرو وارد شد. بنابراین واردات 500 هزار خودرو حداقل 5 سال زمان می برد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ