کد خبر: ۲۲۰۴۹۳
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳

بدهی ۱۰.۷ هزار میلیارد تومانی به شرکت های بیمه و معرفی سه ابر بدهکار
بیمه مرکزی اعلام کرد:

بدهی ۱۰.۷ هزار میلیارد تومانی به شرکت های بیمه و معرفی سه ابر بدهکار

بیمه مرکزی فهرست ۱۶۴ بدهکار به شرکت های بیمه با بدهی ۱۰.۷ هزار میلیارد تومانی را منتشر و سه ابر بدهکار به این صنعت را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیمه مرکزی با انتشار نام 164 بدهکار در قالب بیمه‌گزار یا نماینده به همراه میزان بدهی آن‌ها به بیمه‌گران در دو بخش ارزی و ریالی اعلام کرد: از مجموع بدهی بیمه گزاران به صنعت بیمه، بیش از 87 درصد ریالی و 13 درصد ارزی است.

بر اساس این گزارش این فهرست شامل بدهی سررسید شده بیمه گزاران به صنعت بیمه برای مبالغ بیش از 10 میلیارد تومان با توجه به خوداظهاری شرکت ‏های بیمه مندرج در سامانه سنهاب و در دوره مالی منتهی به 30 شهریور است.

در این فهرست، بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با رقم 2.6 هزار میلیارد تومان است. در رده دوم شرکت ملی نفتکش با 1.09 هزار میلیارد تومان بوده که عمده این رقم بدهی معادل 813 میلیارد تومان بدهی ارزی است و در رده سوم شرکت ملی نفت با بدهی 482 میلیارد تومان به صنعت بیمه دیده می‌شود.

مجموع بدهی شرکت‌های خرید خدمات بیمه‌ای به شرکت‌های بیمه 10.7 هزار میلیارد تومان بوده که 1.3 هزار میلیارد تومان از آن بدهی ارزی شرکت‌ها است. بدهی به صنعت بیمه موجب افزایش ریسک شرکت های بیمه‌ای می‌شود و در صورت بروز حوادث بزرگ، امکان جبران خسارت آنها کاهش می‌یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ