کد خبر: ۲۲۰۹۳۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹

موسسه اعتباری هم کاسپین منحل شد/ هشدار بانک مرکزی به ۸ بانک
بعد از موسسات نور و توسعه:

موسسه اعتباری هم کاسپین منحل شد/ هشدار بانک مرکزی به ۸ بانک

معاون نظارت بانک مرکزی با هشدار به هشت بانک ناتراز بورسی و دولتی از انحلال موسسه اعتباری کاسپین و بعد از موسسات نور و توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد محمدپور گفت: موسسه کاسپین رسما منحل شد و این انحلال در ادامه بسته شدن موسسات نور و توسعه است. انحلال این موسسه از سال 98 به طور جدی دنبال شده بود و مصوبه شورای اعتبار را دارد اما طی 4 سال گذشته به دلیل مشکلاتی که بود امکان انحلال وجود نداشت که از سال قبل و با سیاست بانک مرکزی این انحلال بصورت جدی دنبال شد.

وی افزود: این موسسه سال 94 و برای ساماندهی به 8 تعاونی اعتباری غیرمجاز تشکیل شده بود ولی رسماً منحل شد. دو ماه قبل موسسه نور طبق فرایند زمانی سپرده ها و تسهیلات و ... به بانک ملی منتقل و 15 بهمن رسماً این انتقال پایان یافت و مشتریان نور مشتری بانک ملی هستند.

محمدپور ادامه داد: در خصوص موسسه کاسپین مصوبه مطلوبی از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی وجود داشته و در آن پیش بینی های لازم برای منافع سهامداران دیده شد. بخش عمده ای از سپرده های سپرده گذاران پرداخت و بخش محدودی باقی مانده که تا پایان سال تسویه کامل انجام می شود. همچنین قطعاً با بانک های ناتراز برخورد خواهد شد و به تمام بانک های ناتراز برنامه اصلاحی داده و اگر طبق برنامه عمل نکنند از ظرفیت های قانونی برای انحلال استفاده می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ