کد خبر: ۲۲۱۱۹۲
۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

اعلام منابع مالی تبلیغات انتخابات برای اولین‌ بار و تکلیف نامزدهای مجلس

اعلام منابع مالی تبلیغات انتخابات برای اولین‌ بار و تکلیف نامزدهای مجلس

قانون شفافیت و تأمین منابع مالی تبلیغات انتخابات برای اولین‌بار اجرا و نامزدهای مجلس موظف به اعلام منابع دریافتی و دارایی‌های قابل استفاده برای تبلیغات هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات مجلس دوازدهم، درباره سامانه شفافیت مالی انتخابات و نحوه‌ی کارکرد به تسنیم، اعلام کرد: قانون شفافیت و تأمین منابع مالی تبلیغات انتخابات مجلس مصوب سال 98 برای اولین‌بار اجرا و سامانه‌ مالی انتخابات فعال می‌شود.

طبق این قانون، نامزدها موظفند منابع دریافتی و دارایی‌های قابل استفاده برای تبلیغات را در سامانه وارد کنند. طبق قانون چهار هزینه برپایی ستاد انتخاباتی، تبلیغات مجاز، برپایی تجمعات و حق‌الزحمه عوامل اجرایی برای نامزدها متصور شده که باید منابع‌ را مصروف کنند. هم‌چنین سقفی برای تبلیغات و گردش مالی تبلیغات نامزدها در نظر گرفته شده که متناسب با جمعیت، پراکندگی جغرافیایی و تعداد کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه است.

به‌ عنوان مثال اجاره نامه ستاد انتخاباتی و هزینه‌ آن باید در سامانه ثبت شود و به اسناد مالی، مستند باشد. همچنین باید منابع مالی و هزینه‌ها از طریق شماره حسابی که از نامزدها در دوران ثبت‌نام اخذ شده، انجام شود.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ