کد خبر: ۲۲۱۲۷۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۳

درخواست حذف عوارض بیمه شخص ثالث با زیان انباشته ۱۰ هزار میلیارد تومانی
دبیر انجمن صنعت بیمه اعلام کرد:

درخواست حذف عوارض بیمه شخص ثالث با زیان انباشته ۱۰ هزار میلیارد تومانی

دبیر انجمن صنعت بیمه با اشاره به زیان انباشته ۱۰ هزار میلیارد تومانی بیمه شخص ثالث به علت عوارض تحمیلی چند ساله، خواستار حذف این عوارض شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اثر عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه با حضور محسن پورکیانی دبیرکل انجمن بیمه‌، مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌‌های بدنی و حسن رضا عباسیان‌‌‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌‌‌ریزی و توسعه بیمه مرکزی در نشستی با خیر اله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان بررسی شد.

بر اساس این گزارش، محسن پورکیانی با اشاره به آمار بیمه شخص ثالث و حوادث رانندگی، گفت: بیمه شخص ثالث به علت عوارض تحمیلی چند ساله بر صنعت بیمه، زیان ده شده که این امر علاوه بر کاهش توانگری شرکت‌های بیمه، منجر به گران شدن خدمات بیمه‌‌‌ای برای مردم خواهد شد.

وی افزود: هدف قانون‌گذار از وضع این عوارض که کاهش آمار حوادث جاده‌‌‌ای و تلفات ناشی بوده به هیچ عنوان محقق نشده و این آمار روند صعودی داشت. این بند در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۳ وجود نداشته و در کمیسیون تلفیق مجلس به مفاد لایحه الحاق شده است. بنابراین صنعت بیمه درخواست حذف این عوارض را دارد و آن را مغایر با اصول بیمه‌‌‌گری، مدیریت ریسک و بنگاه‌‌‌داری می‌‌‌داند.

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌‌های بدنی با بیان دغدغه‌‌‌ها و چالش‌‌‌ها و عوارض وضع شده بر صنعت بیمه بویژه عوارض ۵‌۰۰ میلیارد تومانی صندوق بابت تهیه پابند برای زندانیان بر ضرورت اقدام شورای نگهبان در جهت رفع ایرادات قانونی لایحه بودجه ۱۴۰۳ و جلوگیری از دست‌اندازی به منابع عمومی‌‌‌ در راستای اهداف غیرمرتبط با ماموریت‌‌‌های صندوق و صنعت بیمه تاکید کرد.

خیر اله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان پس از بیان دیدگاه‌‌‌ها و ادله سایر مدیران حاضر در جلسه ضمن تبیین اقدامات شورا بابت ارسال ایرادات لایحه به مجلس، ابراز امیدواری کرد بتوان در فرصت باقی‌مانده، دغدغه‌‌‌های صنعت بیمه را در جلسات شورای نگهبان مطرح و در این رابطه چاره‌‌‌جویی کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ