کد خبر: ۲۲۱۲۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۳

بروز رسانی قیمت خودروها پس از ارائه صورت‌های مالی فرآیندی طبیعی است
واکنش شورای رقابت به اخذ مجوز خودروسازان:

بروز رسانی قیمت خودروها پس از ارائه صورت‌های مالی فرآیندی طبیعی است

شورای رقابت در واکنش به اخذ مجوز خودروسازان از سازمان حمایت برای بروز رسانی قیمت ها، اعلام کرد: اصلاح نرخ محصولات پس از ارائه صورت‌های مالی و مستندات، فرایندی طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای رقابت در واکنش به انتشار اخبار در برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی مبنی بر آغاز افزایش قیمت محصولات خودروسازان از مونتاژ کارها، اعلام کرد: این مجوز بروز رسانی بر اساس فرآیندی طبیعی و همانند سایر کالاها از جمله اقلام خوراکی طبق چارچوب مصوبه ۵۴٣ و اصلاحیه‌ ۶٣٣ شورا در خصوص قیمت‌ گذاری محصولات خودروسازان صورت گرفته است.

تولیدکنندگان خودرو مستندات و صورت‌های مالی در هزینه‌های تولید را به سازمان حمایت ارائه خواهند کرد و این سازمان نیز بر اساس صورت‌های مالی دریافت شده، درخواست بروز رسانی قیمت محصولات را به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قیمت نهاده‌های تولید، مورد بررسی قرار داده و در نهایت طبق چارچوب مصوبات شورای رقابت به خودروساز اجازه افزایش قیمت محصول را خواهد داد. شورای رقابت همچنان ناظر بر قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان است.

بر اساس این گزارش، مصوبه ۵۴٣ شورای رقابت با موضوع دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری در بهمن سال ١۴٠١ صادر شد که مبنای تنظیم قیمت خودرو بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه و به وزارت صنعت اعلام می‌شود.

پس از آن ١٩ دی ماه شورای رقابت دستورالعمل اصلاح شده‌ تنظیم بازار خودروی سواری را به وزارت صنعت ابلاغ و این وزارتخانه را به عنوان سیاست‌ گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، معرفی کرد. از این پس نظارت شورا در محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه نحوه‌ اجرا ایراد داشته باشد، ورود خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ