کد خبر: ۲۲۱۶۹۶
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

واگذاری غیر تخصصی ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس و تمسخر اصل ۴۴ !
رئیس مرکز تجارت جهانی اعلام کرد:

واگذاری غیر تخصصی ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس و تمسخر اصل ۴۴ !

رئیس مرکز تجارت جهانی، ورود وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های زیرمجموعه به سهام سرخابی ها را غیر تخصصی و این نوع خصوصی سازی را به سخره گرفتن اصل ۴۴ دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا سبزعلیپور با بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اعلام کرد: پس از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 و آغاز خصوصی سازی و فروش شرکت های بزرگ دولتی، جسته و گریخته مباحثی درباره واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس مطرح شد و چهار بار هم تا مرحله مزایده و صدور چک پیش رفت اما هیچ گاه به نتیجه قطعی و اجرایی نرسید.

این بار وزارتخانه دیگری خواستار خرید سهام تیم پرسپولیس شده و وزیر کار هم از واگذاری سهام به صندوق ها حمایت کرده است. در همین خصوص شرکتی تحت نظر وزارت کار چکی 2.1 هزار میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشت. هرچند خبرهایی از منتفی شدن این معامله و فروش پرسپولیس به سازمان تأمین اجتماعی به گوش می رسد اما با این نوع خصوصی سازی، اصل 44 را نباید به سخره گرفت !!

با این وضعیت خصوصی سازی واقعی سرخابی ها طی دو سه سال آینده هم انجام نخواهد شد و اگر هم واگذار شوند، قطعاً با مشکل بیشتری روبرو خواهند شد!!

وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های زیر مجموعه بویژه صندوق های بازنشستگی اگر کارآمد و توانمند هستند به کار تخصصی بپردازند و حقوق بازنشستگان تحت پوشش را به موقع پرداخت کنند و فوتبال بازی کردن را به بخش خصوصی و افراد متخصص این رشته محول کنند!!

عواقب واگذاری نادرست و مشکل دار سرخابی های بسیار وسیع و خطرناک تر از معضلات شرکت های هفت تپه، ماشین سازی تبریز یا هپکو خواهد بود، پس دولت باید در این خصوص هوشیارانه عمل کند!!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ