کد خبر: ۲۲۱۷۶۶
۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

شرکت های فعال در حوزه گردشگری در بورس ایران و بررسی عملکرد این گروه

شرکت های فعال در حوزه گردشگری در بورس ایران و بررسی عملکرد این گروه

این روزها که صنعت گردشگری از قابلیت‌ها و ظرفیت های بسیاری برخوردار است، شرکت های گردشگری حاضر در بورس فعالیت قابل توجهی دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، این روزها که صنعت گردشگری از قابلیت‌ها و ظرفیت های بسیاری برخوردار است، شرکت های گردشگری در بورس فعالیت قابل توجهی دارند که با این شرکت‌ها آشنا شویم:

"گشان"

شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز سال ۸۳ به صورت سهامی عام تأسیس شد و در مشهد به ثبت رسید. این شرکت سال ۹۲ در فهرست شرکت‌های سازمان بورس ثبت شد. مرکز اصلی شرکت در منطقه شاندیز مشهد و دارای چندین شرکت فرعی است که فعالیت آنها عمدتا مدیریت و مباشرت در انجام امور ساختمانی و اداره رستوران است.

فعالیت‌های اصلی "گشان" عبارت است از:

- مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های بورس اوراق بهادار و جذب سرمایه‌های اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و مشارکت اقتصادی

- انجام کلیه فعالیت‌های زیربنایی برای احداث و ایجاد تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی شامل تامین زمین و احداث و بهره‌برداری از فضاهای فرهنگی و مجموعه‌ها و شرکت‌های تفریحی و ورزشی با کلیه تاسیسات مرتبط

- احداث مراکز آموزش خدمات گردشگری جهت تداوم و رونق صنعت 

- انجام کلیه فعالیت‌ها برای احداث و ایجاد تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی به منظور جلب توریست

هما

گروه هتل‌های هما که یکی از اولین‌ها در صنعت گردشگری است و اکنون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی مالک سهام این شرکت است. سهام این شرکت متعلق به فرابورس است. این گروه علاوه بر داشتن هتل‌های پنج ستاره در کار حمل و نقل هوایی است، یکی از معتبرترین ایرلاین های خرید بلیط هواپیما بوده و یکی از شرکت‌های فعال در زمینه بورس است.

آدرس دفتر این گروه در تهران، خیابان ولیعصر، خیابان خدامی است. بنا و تاسیس و اداره هتل، متل، رستوران و تمامی امور مربوط به پذیرایی و اقامت و بهره‌برداری از آنها در داخل و خارج، مهم‌ترین فعالیت‌های گروه هتل‌های هما را تشکیل می‌دهد.

"گکوثر"

هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان سال 1347 در حاشیه رودخانه زاینده‌رود ساخته شد. این هتل که هتل بین‌المللی کوثر نام دارد در فاصله سال‌های 83 تا 85 دو مرحله بازسازی انجام داده و با اضافه کردن 32 اتاق، ظرفیت را به 170 واحد اقامتی رسانده است. از اهداف این هتل تبدیل شدن به یک هتل سبز و دوستدار طبیعت است.

موضوع فعالیت "گکوثر" تاسیس هتل و متل، رستوران و اداره و بهره‌برداری از آنها و انجام معاملات مجاز بازرگانی مرتبط با فعالیت اصلی شرکت است. طبق اطلاعات مالی شرکت درآمد خالص و سود عملیاتی شرکت در مقایسه با سال‌های مالی گذشته افزایش یافته و از برنامه‌های آتی آن می‌توان به بازسازی طبقات چهارم و پنجم و سالن چشم انداز به همراه تعویض آسانسور اشاره کرد.

"سمگا"

سمگا مخفف گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران است. این شرکت سال 88 در تهران به ثبت رسید و دفتر آن در خیابان نلسون ماندلا قرار دارد. این شرکت نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری است که با هدف توسعه صنعت گردشگری ایجاد شده و اولین شرکتی است که از بخش خصوصی ایران به عضویت سازمان جهانی گردشگری پذیرفته شده است. سهام شرکت سمگا سال 89 در فرابورس پذیرفته شده و سال 90 برای عموم عرضه شد. 

موضوع فعالیت شرکت سمگا، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهام یا سایر اوراق بهادار است. این شرکت دارای حق رای به منظور توسعه ظرفیت‌های جذب گردشگر ایرانی و خارجی در داخل، توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی، ایجاد مناطق نمونه گردشگری و شرکت در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با هدف توسعه گردشگری در کشورهای خارجی است.

از برنامه‌های آینده این شرکت می‌توان به پیگیری انجام افزایش سرمایه، تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، توسعه عملیات مرتبط با سرمایه‌گذاری در بورس، انجام اقدامات لازم جهت تامین مالی بین‌المللی پروژه‌ها و توسعه سهم بازار شرکت از طریق روش‌های نوین اشاره کرد.

"گدنا"

شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک با نماد بورسی "گدنا" سال ۹۳ در تهران به ثبت رسید. فعالیت شرکت انجام پروژه‌های مرتبط با پذیرایی از مسافران، اعم از تهیه و توزیع غذا به همراه شکلات و سایر خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، مواد غذایی آماده در قطارهای مسافربری، خطوط هوایی، خطوط دریایی، شبکه‌ های جاده‌ای، هتل‌ها، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها است.

مهم‌ترین برنامه شرکت ورود به سایر حوزه‌های کسب‌ و کار جدید است که در ارتباط با حوزه اصلی کاری شرکت باشند. هم‌چنین از دیگر برنامه‌های شرکت "گدنا" ورود به فعالیت‌های جدید نظیر خرید دارایی‌های مولد تولیدی مثل کارخانه مواد غذایی آماده و نیمه آماده است.

"گپارس"

شرکت مجتمع های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس با نماد بورسی "گپارس" سال 84 در مشهد به ثبت رسید. سال 87 این شرکت به سهامی عام تبدیل شده و سال 94 در فهرست نمادهای بازار پایه فرابورس وارد شد.

ماهیت کسب و کار شرکت و موضوع فعالیت آن ایجاد مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی و گردشگری با کلیه ابنیه و تاسیسات جانبی است. همچنین احداث و بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، رستوران و ... و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری پس از اخذ مجوزهای مربوطه از دیگر فعالیت‌های شرکت "گپارس" است. از برنامه‌های آتی این شرکت می‌توان به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران، ایجاد طرح سوغات زائر و جذب سرمایه و ورود به بخش‌های تجاری زودبازده در قالب اهداف و موضوع شرکت اشاره کرد.

"گنگین"

شرکت سرمایه گذاری نگین گردشگری ایرانیان (سهامی خاص) با نماد بورسی "گنگین" سال ۸۹  تأسیس شده و در تهران به ثبت رسید. نام این شرکت سال 91 به شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (سهامی عام) تغییر یافت. شرکت "گنگین" سال 95 در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در اکنون جزء واحدهای تجاری فرعی بانک گردشگری است.

فعالیت‌های اصلی شرکت و شرکت‌های فرعی آن عبارتند از:

- مشاوره و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، مجتمع‌ها، طرح‌ها، واحدهای تولیدی، صنعتی

- ساخت اماکن، گردشگری

- احداث کارخانجات و شرکت های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و ساختمانی، گردشگری

- انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی اعم از خرید، فروش، صادرات، واردات، توزیع و پخش

- تولید کالاهای مجاز بازرگانی

- امکان‌سنجی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی

- خرید هر گونه سهام اشخاص حقوقی و اخذ تسهیلات مالی و اعتباری از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی

- اخذ و اعطای نمایندگی و لیسانس به کلیه اشخاص و ایجاد شعبه در داخل و یا خارج از کشور

- شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی

- ترخیص کالاهای مورد نیاز شرکت از گمرکات برابر مقررات و با رعایت کلیه تشریفات

- انجام کلیه امور و فعالیت‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای تحقق اهداف و موضوع فعالیت شرکت لازم و ضروری باشد.

شرکت دهای فرعی این شرکت عبارتند از: شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات و شرکت کارت گردشگری پارس.

"گکیش"               

شرکت مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران کیش با نماد بورسی "گکیش" سال 76 تاسیس شده و در جزیره کیش فعالیت دارد. این شرکت با استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد و معافیت‌های مالیاتی آن به ویژه در منطقه آزاد کیش فعالیت را با هدف ایجاد مجتمع‌های گردشگری و بهره‌برداری از آنها در راستای موضوع اساسنامه شرکت انجام می‎دهد.

ماهیت کسب و کار شرکت و موضوع فعالیت آن اجرای سیستم مالکیت زمانی با مجوز وزارت ارشاد و خرید و تأسیس و احداث و مشارکت و اجاره مدیریت و اداره دهکده‌های توریستی مثل هتل، هتل آپارتمان، ویلا، پانسیون و رستوران و فروشگاه‌های مختلف، ایجاد تاسیسات و مراکز ورزشی و سالن‌های تفریحی و رفاهی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ