کد خبر: ۲۲۲۰۹۰
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۱/۱۱

آخرین پیش بینی از تکلیف صنایع بورسی در احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:

آخرین پیش بینی از تکلیف صنایع بورسی در احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه

مدیرعامل توانیر با اعلام تکلیف صنایع بورسی به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه، پیش بینی کرد تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال جاری ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به ۶ محور و ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای سال ۱۴۰۳ از جمله توسعه ظرفیت نیروگاهی تجدید پذیر، حرارتی و نیرو گاه‌های مقیاس کوچک، گفت: ۱۸ اقدام و برنامه مفصل شبکه انتقال و فوق توزیع برای تأمین برق، افزایش پایداری، بهبود ولتاژ برخی مناطق طراحی شده است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از برنامه ها مربوط به مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف، هماهنگی، پایش و کنترل پذیری است. صنایع بورسی هم طبق ماده ۴ قانون مانع زدایی باید ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که ۹ هزار مگاوات حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر است. تاکنون هم بیش از ۸۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به شبکه سراسری متصل و به شبکه سراسری اضافه شده است.

رجبی مشهدی افزود: پیش بینی می شود تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال جاری ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد. همچنین عملیات اجرایی ۵ هزار مگاوات آغاز شده و مابقی به دنبال مجوز‌های خاص از جمله مجوز‌های زیست محیطی، تأمین گاز و … هستند. بنابراین در صورت انجام درست این اقدامات، تامین برق صنایع، پایدار خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ