کد خبر: ۲۲۲۰۹۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۲

بازدهی دو ساله سهام و صنایع بورسی از مثبت ۱۳ هزار تا منفی ۶۴ درصد

بازدهی دو ساله سهام و صنایع بورسی از مثبت ۱۳ هزار تا منفی ۶۴ درصد

بازدهی سهام شرکت ها و صنایع بورسی و فرابورسی طی دو سال اخیر از مثبت ۱۳۲۶۱ تا منفی ۶۴ درصد همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سرمایه در حالی از مرداد سال 99 وارد چرخه رکودی عمیقی شد که همچنان پس از گذشت سه سال زیان برخی سهام و صنایع جبران نشده اما بررسی بیشترین و کمترین بازدهی صنایع بورسی و نمادهای صدر نشین در دو سال اخیر از سوی سبدگردان کارا، حکایت از رشد برخی تک سهم ها و صنایع دارد.

بر اساس این گزارش، سال 1401 صنعت استخراج سایر معادن با 142 درصد بیشترین رشد ارزش بازار را تجربه کرد و در کسب بازدهی مثبت گوی سبقت را از سایر صنایع ربود. محصولات چوبی و محصولات فلزی با 86 و 57 درصد به رتبه های دوم و سوم عمده ترین بازدهی مثبت دست یافتند.

طی سال 1402 صنعت فعالیت های هنری، سرگرمی و خلاقانه با 201 درصد در صدر پربازده ترین صنایع قرار گرفت. صنایع محصولات کامپیوتری الکترونیکی و نوری و محصولات چرمی با 126 و 81 درصد عنوان دومین و سومین صنایع پربازده را کسب کردند.

همچنین سال 1401 نمادهای "خلیبل، قاروم، چنوپا، رفاه و کورز" بیشترین بازدهی مثبت را به سهامداران دادند اما سهامداران "استقلال، میدکو، ولیز، پرسپولیس و وشمال" بیشترین زیان را متحمل شدند.

رتبه های برتر سال 1402 در کسب بازدهی مثبت نمادهای "ثشرق، کرومیت، لازما، فکمند و وثنو" بودند در حالی که نمادهای "نیرو، خبنیان، آبین، قنقش و وزمین" بیشترین زیان را تحمل کردند.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ