کد خبر: ۲۲۲۱۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۱۸

نحوه سهمیه بندی واردات کالاهای تولیدی و بازرگانی و شرایط پرونده‌های ناقص

نحوه سهمیه بندی واردات کالاهای تولیدی و بازرگانی و شرایط پرونده‌های ناقص

نحوه سهمیه بندی واردات انواع کالا در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی و شرایط پرونده‌هایی که بصورت کامل تامین ارز نشده‌اند، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سامانه جامع تجارت، نحوه بررسی سهمیه واردات در سال 1403 را شفاف و اعلام کرد: برای کاربران فاقد سهمیه بازرگانی، امکان ثبت پرونده به میزان 500 هزار دلار در حوزه‌های تولیدی و بازرگانی و کاربران دارنده کارت قبل از سال 1403 همچنان وجود دارد.

براساس این گزارش، اگر ثبت‌سفارش در سال‌های قبل به صورت کامل تأمین ارز شده باشد از بررسی سهمیه سال جاری معاف بوده و ارزش مصرفی پرونده برابر صفر لحاظ خواهد شد.

شرایط پرونده‌هایی که بصورت کامل تامین ارز نشده‌اند:

الف) ثبت سفارش در سال های قبل، ترخیص داشته باشد:

ارزش ترخیص سال‌های قبل از ارزش پرونده کم شده، سپس عدد حاصله با باقی مانده سهمیه‌ سال 1403 مقایسه می‌شود. در صورتی که عدد حاصله کمتر از باقی مانده سهمیه باشد، مجوز سهمیه تایید شده و ارزش مصرفی پرونده از سهمیه سال جاری برابر با مقدار مابه تفاوت ارزش پرونده و ترخیص سال گذشته لحاظ خواهد شد.

در صورتی که ارزش تامین‌های سال‌های گذشته بزرگتر از ارزش ترخیص سال‌های قبل باشد کاربران می‌توانند با کاهش ارزش پرونده به میزان ارزش تامین شده در سال‌های گذشته، پرونده را از کنترل سهمیه در سال 1403 معاف کنند.

ب) ثبت سفارش در سال های قبل ترخیص نداشته باشد:

درصورتی که ارزش پرونده کمتر از باقی مانده سهمیه در سال 1403 باشد، مجوز مربوطه تایید شده و ارزش مصرفی پرونده از سهمیه‌ سال 1403 برابر با ارزش پرونده لحاظ خواهد شد.

همچنین کاربران می‌توانند با کاهش ارزش پرونده به میزان ارزش تامین شده در سال‌های گذشته، پرونده را از کنترل سهمیه در سال 1403 معاف کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ