کد خبر: ۲۲۲۲۶۸
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

پیش بینی تامین کسری برق شرکت های فولادی تا ۱۴۰۵ و ارتقای رتبه جهانی
معاون اجرایی انجمن مطرح کرد:

پیش بینی تامین کسری برق شرکت های فولادی تا ۱۴۰۵ و ارتقای رتبه جهانی

معاون اجرایی انجمن فولاد، ارتقای جایگاه صنعت به رتبه هفتم جهان با گسترش زیرساخت‌ها و تامین کسری برق مورد نیاز با حمایت‌های دولت تا سال ۱۴۰۵ را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید یعقوبی در خصوص وضعیت صنعت فولاد در دولت فعلی به ایرنا، گفت: پیرو محدودیت‌های انرژی با توافق بین وزارت صنعت و وزارت نیرو، فولادسازان دست بکار شدند تا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که سال گذشته ۲ بخش از این نیروگاه‌ها وارد مدار شد. پیش‌بینی می‌شود سال جاری چند بخش دیگر وارد مدار تا از این طریق محدودیت‌های انرژی مرتفع شود.

وی افزود: در حوزه گاز هنوز اتفاق خاصی نیفتاده اما فولادسازان برای ورود به میادین گازی اعلام آمادگی کردند و در همین راستا مباحثی در کمیسیون‌های اقتصادی دولت مطرح شده است. برآورد می‌شود تا سال ۱۴۰۵ کسری برق مورد نیاز با حمایت‌های دولت تامین شود.

یعقوبی ادامه داد: صنعت فولاد در کنار پتروشیمی بخش اصلی ارزآوری را داشته و ارز صنایع وابسته و دارو را تامین می کند. سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷.۶ میلیارد دلار از صادرات فولاد حاصل شد و ارزش صادرات ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه قبل رشد داشت. طبق آمارهای انجمن جهانی فولاد در فوریه ۲۰۲۴ (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) ایران رشد ۲۶.۵ درصدی را به ثبت رساند. گسترش زیرساخت‌ها از جمله حامل‌های انرژی منجر به دستیابی صنعت فولاد به جایگاه هفتم برتر در جهان خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ