کد خبر: ۲۲۲۲۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۱

بحران ارزی نتیجه بی‌خردی دولت است/ عامل اصلی تورم و فرافکنی درباره رسانه ها
عضو هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی:

بحران ارزی نتیجه بی‌خردی دولت است/ عامل اصلی تورم و فرافکنی درباره رسانه ها

عضو هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی با اعلام عامل اصلی تورم، مقصر دانستن رسانه ها در بحران ارزی را فرافکنی دانست و گفت: التهاب فعلی نتیجه بی‌خردی دولت و ریشه در ماهیت اقتصاد دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهراد عباد در خصوص اثر اطلاع‌رسانی نوسانات قیمت ارز توسط رسانه ها در تشدید التهاب بازارها و دامن زدن به بحران‌ های اقتصادی به ایلنا، گفت: محول کردن بار این مسئولیت به دوش رسانه‌ها نوعی فرافکنی و مانع‌سازی برای دیده شدن مشکلات است. بحران ارزی و التهاب بازار فعلی حاصل بی‌خردی و ریشه در ماهیت اقتصاد دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین عامل ایجاد تورم به بودجه‌بندی ضعیف و ناکارآمدی دولت‌ها برمی گردد. اداره دولت هزینه بسیاری می‌طلبد و این هزینه در حالی به اقتصاد تحمیل می‌شود که کشور تحریم بوده و درآمدهای حاصل از فروش نفت در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این اعمال سیاست‌های اشتباه ارزی و پولی به دست مسئولان در ایجاد شرایط فعلی نیز موثر بود.

این عضو اتاق بازرگانی، ادامه داد: همیشه با بروز مشکل وجود دشمن دنبال می شود در حالی که در بحران امروز بخش خصوصی و دولتی سهم دارند. ایستادگی در برابر تورم فزاینده به ایجاد تفکر و رویکرد جدید نیاز دارد که فرمول اقتصادی کنونی پاسخگوی حل مشکلات نیست. اقتصاد ایران علمی و مبتنی بر روش خاص پیش نمی‌رود و طیفی از اندیشه‌های چپ تندرو تا لیبرال را در خود گنجانده است. 

عباد با بیان اینکه اقتصاد به تقویت حضور بخش خصوصی دارد، گفت: خصوصی‌سازی اجرا شد اما ادامه پیدا نکرد و سهم بخش خصوصی از 10 درصد تجاوز نمی‌کند. دولت هرگاه با کمبود نقدینگی مواجه می‌شود پول چاپ می‌کند اما با اجرای این راهکار به افزایش تورم دامن می‌زند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ