کد خبر: ۲۲۲۳۶۴
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۱/۲۵

رکورد منفی شاخص بورس و کاهش قیمت ۶۷۱ سهم و تشدید انتقاد فعالان
با ریزش ۵۳.۹ هزار واحدی رخ داد:

رکورد منفی شاخص بورس و کاهش قیمت ۶۷۱ سهم و تشدید انتقاد فعالان

نگرانی سهامداران از احتمال حمله ایران به اسرائیل و نبود حمایت های عملی و رویه های خاص موجب شد تا در همین ابتدای سال، رکورد منفی جدیدی برای شاخص بورس ثبت شود!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اولین روز هفته چهارم فروردین سال جدید در حالی شروع و به پایان رسید که یکی از سخت ترین دوره های بازار سهام در ماه های اخیر بود و طی آن رکورد تازه ایی برای سقوط شاخص طی سال جاری و 11 ماه گذشته ثبت شد. این رویداد با تشدید انتقادت کارشناسان از عدم حمایت بورس توسط دولت و نبود تصمیماتی از جمله کاهش دامنه نوسان در روزهای خاص برای جلوگیری از رفتارهای هیجانی و ... همراه بود و همچنان نشان از کم عمقی بازار سرمایه ایران با وجود گذشت 57 سال از تاسیس دارد!

براساس این گزارش، احتمال حمله ایران به اسرائیل در صدر اخبار دیروز همه رسانه ها و افکار عمومی بود و فعالان بازار سرمایه با لحاظ کردن آخرین تحولات و پیش بینی ها، اولین روز کاری هفته را ترجیح به فروش سهام و خروج از بازار شروع کردند.

به این ترتیب با وجود حمایت صندوق های توسعه بازار و تثبیت و دیگر نهادهای مالی و برخی حقوقی ها و همچنین ممنوعیت ارسال سفارش فروش و فروش سهام در بورس و فرابورس تا اطلاع ثانونی، هیچ مانعی برای سقوط 2.2 درصدی شاخص وجود نداشت و این متغیر با کاهش 53.9 هزار واحد دیگر به راحتی وارد کانال 2.2 میلیون واحدی و احتمالا" از دست این خط حمایت در فردا شد.

در جریان این عقب نشینی تمام عیار و ترس سهامداران از آینده، 95 درصد از نمادها با کاهش قیمت تا 7 درصدی و صف فروش مواجه شدند و طی آن از ارزش 671 سهم کاسته شد.

شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، پالایشگاه های اصفهان، تهران و بندرعباس، شستا، بانک ملت ، پتروشیمی نوری، ایران خودرو، مخابرات و کشتیرانی با اثر 4 تا بیش از 1000 واحدی بیشترین سهم را در ثبت رکورد منفی امروز شاخص داشتند. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم به زحمت به حدود 7 هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۱/۲۵
0
0
پاسخ
خواهشا رسانه ها تعطیلی بورس رو پیگیری کنند سرمایه های مردم حاصل سالها زحمت و رنجه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ