کد خبر: ۲۲۲۴۶۰
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۸

جلسه امروز سازمان بورس برای تمدید محدودیت نوسان/ حداقل انتظار از مسئولان

جلسه امروز سازمان بورس برای تمدید محدودیت نوسان/ حداقل انتظار از مسئولان

کارشناسان از تصمیم سازمان بورس در اعمال محدودیت دامنه نوسان و تمدید این رویه،استقبال و با تعطیلی به شدت مخالفت کردند و قرار است بعدازظهر امروز در مورد تمدید تصمیم گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در شرایطی بعداز حمله بی سابقه ایران به اسرائیل با افزایش ریسک سیستمایتک و شرایطی خاص مواجه شده که اکثر فعالان از تصمیم هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر اعمال محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام ( از یکشنبه تا امروز) استقبال کرده اند ولی با تعطیلی بورس به شدت مخالفت.

بر اساس این گزارش، سهامداران با پیگیری آخرین اخبار سیاسی و اطلاع از مواضع کشورها و مسئولان بر این باورند سایه ریسک جدید و بزرگ نظامی بر بورس در روزهای اخیر همچنان ادامه خواهد داشت. بنابراین بهتر است محدودیت نوسان سهام نه برای یک روز بلکه تا بهبود و عادی شدن اوضاع، تمدید شود.

در این میان عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران در فضای مجازی اعلام کرد: پیشنهاد تمدید حداقل یک روزه دامنه نوسان فعلی به مسئولان سازمان بورس اعلام شده و امید است مورد موافقت قرار گیرد.

در این میان برخی با اشاره به منفی بودن اکثر سهام در روز جاری و کاهش بیش از 5 هزار واحدی شاخص آن هم با اعمال محدودیت نوسان یک درصدی، اعلام کردند مسئولان سازمان بورس کاش امروز تصمیم به تمدید محدودیت را اعلام می کردند تا ترس سهامداران در برگشت دامنه نوسان 2 تا 7 درصدی سهام بورسی و فرابورسی، کاهش یابد. 

از سوی دیگر اکثر کارشناسان اعلام کرده اند نیازی به تعطیلی بورس به دلیل عدم شرایط ویژه مانند جنگ، زلزله و سیل گسترده نیست. چرا که شرایط فعلی شاید برای چند هفته تا چند ماه ادامه دار باشد. علاوه بر این تجربه نشان داده اثر تعطیلی یا توقف نمادها بر معاملات منفی بوده و اثر صحبت از تعطیلی بازار از جنگ هم بیشتر و بدتر و در نتیجه اقدامی غیرحرفه‌ای بوده که منجر به افزایش ریسک و فرار سرمایه خواهد شد.

با این همه در حالی تماس با مسئولان سازمان بورس برای اطلاع از برنامه آینده بی پاسخ و بی نتیجه مانده که انتظار می رود، سخنگو ، رئیس و معاونین و مدیران نهاد ناظر بازار سرمایه در این شرایط خاص با هماهنگی شایسته، بیش از گذشته در اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها فعال باشند و در فضای مجازی حداقل نشان دهند از خواسته ها و انتظارات و نگرانی ها و دغدغه ها و پیشنهادات فعالان مطلع هستند!

در این میان آخرین پیگیری ها نشان داد که پیشنهاد تمدید یک تا چند روزه اعمال محدودیت دامنه نوسان از سوی ارکان هم مطرح شده و قرار است هیات مدیره سازمان بورس در جلسه بعدازظهر امروز در این باره تصمیم گیری کند!

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احسان | ساعت ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۱/۲۹
0
0
پاسخ
درحالی‌که همه اجناس تولیدی نسبت به سال۹۷، ۱۰ الی ۲۰برابرشده است! چرابایدقیمت سهام کمترازسال۹۷باشد؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ