کد خبر: ۲۲۲۴۶۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۹

مذاکره با شرکت های صنعتی و معدنی برای جذب سرمایه های خرد از طریق بورس
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد:

مذاکره با شرکت های صنعتی و معدنی برای جذب سرمایه های خرد از طریق بورس

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اقدامات حمایتی از گروه های آسیب پذیر در نوسان معاملات از مذاکره با شرکت های صنعتی و معدنی برای جذب سرمایه های خرد به بورس از طریق پروژه محورها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به اقدامات مطلوب در اصلاحات نهایی برای تامین مالی از بازار سرمایه طی سال گذشته در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: امید می رود سال جاری با توجه به شعار سال در خصوص مردمی سازی اقتصاد از تدابیر و ابزارهای سال قبل استفاده و آنها را فعال سازی کرد.

وی افزود: یکی از نتایج تدابیر پیشین در بازار سرمایه، تاسیس صندوق های سرمایه گذاری و صدور مجوز تاسیس آنها بود. اقداماتی برای ترغیب سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام شد. در نتیجه سهم معاملات خرد از ۲۴ درصد در ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد طی سال گذشته افزایش یافت که نیمی از آنها را سهامداری غیرمستقیم تشکیل می دهد و حمایت جدی از گروه های آسیب پذیر در نوسانات بود و معاملات حرفه ای تر انجام شد.

خاندوزی ادامه داد: مذاکراتی با بخش های مختلف صنعتی و معدنی در حال انجام است تا شرکت های سهامی عام پروژه تامین مالی از بورس را انجام دهند و مردم و صاحبان سرمایه های خرد نقش آفرینی بیشتری داشته باشند. برگزاری مجامع استانی ۳۱ شرکت سهامی عدالت در ۶ ماهه اول سال برگزار می شود ‌و شاهد ظرفیت بزرگی برای استفاده از ظرفیت مردم در بخش های مدیریتی خواهیم بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ