کد خبر: ۲۲۲۵۸۳
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۳

۹۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض محقق شد/ وصولی های مشکوک
رئیس سازمان امور مالیاتی:

۹۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض محقق شد/ وصولی های مشکوک

رئیس سازمان امور مالیاتی از تحقق ۹۸۵ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض و وصول ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات با رهگیری تراکنش ‏های مشکوک و بازرسی‏ های مالیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هادی سبحانیان در نشست هم اندیشی با نخبگان، اعلام کرد: سال گذشته 805 هزار میلیارد تومان مالیات، 135 هزار میلیارد تومان عوارض وصولی و واریزی به شهرداری ها، دهیاری‌ها و وزارت کشور و 45 هزار میلیارد تومان وصولی و واریزی موضوع ماده 48 قانون محاسبات عمومی به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها محقق شد.

تحقق رشد وصولی به رغم افزایش معافیت‌ها و مشوق های مالیاتی صورت گرفت. به نحوی که میتوان به کاهش 7 درصدی نرخ محاسبه مالیات شرکت های تولیدی با هدف رونق فعالیت تولید، اعطای معافیت‌ های مالیاتی به شرکت‌های بورسی در صورت سرمایه‌گذاری مجدد از محل سود سالانه با هدف ترغیب به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد و افزایش دوبرابری معافیت حقوق بگیران به منطور کاهش فشار اقتصادی اشاره کرد.

در دهه 90 حدود 64 درصد منابع عمومی و هزینه های جاری از طریق منابع نفتی و سایر و تنها 36 درصد از طریق مالیات بود در حالی که در دولت فعلی 52 درصد درآمدها از طریق مالیات و 48 درصد از طریق نفت تامین می‌شود. یکی از راهکارهای اصلی تداوم افزایش با کیفیت و پایدار درآمدها، مبارزه با فرار مالیاتی است که از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد. به نحوی که 2.7 میلیون پرونده جدید شناسایی، 18 هزار میلیارد تومان مالیات با رهگیری تراکنش ‏های مشکوک و بازرسی‏ های مالیاتی وصول و 600 هزار اظهارنامه برآوردی نیز به صورت هوشمند صادر شد.

تعداد اشخاص حقیقی و حقوقی و صورتحساب‌ الکترونیک دریافتی روزانه در سامانه مودیان از فروردین تا اسفند رشد 60 و 40 برابری داشت. سامانه مودیان موجب افزایش پیش بینی پذیری اقتصاد، جلوگیری از شکل گیری شرکت‌های صوری و فرار مالیاتی، تسهیل و تسریع در فرایند استرداد اعتبار مالیاتی، کاهش هزینه‌های حسابرسی و وصول مالیات خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ