کد خبر: ۵۱۸۸۲
۰:۱ - ۱۳۹۶/۴/۳

515 هزار تاکسی،اتوبوس و موتور برقی و تسهیلات به تولیدکنندگان و خریداران
مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت خبر داد:

515 هزار تاکسی،اتوبوس و موتور برقی و تسهیلات به تولیدکنندگان و خریداران

مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت از برنامه‌ استفاده از ۵ هزار تاکسی،۵۰۰ هزار دستگاه اتوبوس و ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی در دولت و تخصیص تسهیلات به تولیدکنندگان و خریداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین قناتی به ایرنا گفت: تولید خودروهای برقی در همه جای جهان مستلزم وجود یکسری زیرساخت‌هاست، در این زمینه وزارت صنعت برنامه‌ها را به دولت ارائه کرده و باید اقدام‌هایی از سوی ارگان‌های مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری‌ها و وزارت نیرو درخصوص تامین انرژی، محل ایستگاه‌های شارژ و ارائه تسهیلات به خریداران این خودروها انجام شود.

وی افزود: در مرحله نخست، خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفته شده‌اند و با توجه به قیمت نسبتا بالاتر آنها در مقایسه با خودروهای معمولی، در همه جای جهان مشوق‌ها و تسهیلاتی به تولیدکنندگان و خریداران این خودروها اختصاص می‌یابد.

قناتی تصریح کرد: در صورت تصویب شدن این برنامه ، در مرحله اول 5 هزار دستگاه تاکسی، 500 هزار دستگاه اتوبوس و 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خواهیم داشت.

بنابر این گزارش،پیش‌تر محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت گفته بود، در زمینه خودروهای برقی که با سیستم شارژ مستقیم (Plog in) کار می‌کنند، نیازمند تامین زیرساخت هستیم.آیین‌نامه‌ای در همین زمینه برای شیوه‌های شارژ و سرویس‌دهی تنظیم شده که در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ