کد خبر: ۱۸۰۱۱۹
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۸

شانس دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات وین افزایش یافت
رسانه دولت :

شانس دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات وین افزایش یافت

رسانه دولت مدعی شد شانس دست یابی به توافق نهایی دور هشتم مذاکرات وین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، روز سوم از هشتمین دور مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که با افزایش احتمال دست‌یابی به توافق و رفع تحریم‌ها ، هیات‌های مذاکره کننده بر تداوم گفتگو تا رسیدن به نتیجه نهایی تاکید دارند.

بر اساس این گزارش، فضای کلی مذاکرات به رغم برخی اظهارنظرهای جهت‌دار سه کشور اروپایی مثبت و رو به جلو است. شانس دست یابی به توافق نهایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و پیشرفت‌ گفتگوها به تعبیر میخائیل اولیانوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه تردید ناپذیر است. چرا که پیش نیاز اصلی موفقیت یعنی تمایل همه طرف ها برای احیای برجام وجود دارد.

به گفته اولیانوف ، احساس فوریت از سوی طرف‌های غربی اغراق آمیز است. چرا که باید محتاط بود و ضرب الاجل های مصنوعی تعیین نکرد.

ایران اعلام کرده ، تسلیم ضرب‌الاجل‌های ساختگی نخواهد شد و با رویکردی عمل‌گرایانه برای رسیدن به توافقی مفید در گفتگوها حاضر شده است.

مذاکرات تا فردا پنجشنبه ادامه دارد و پس از تنفس سه روزه به دلیل تعطیلات سال نوی میلادی ، دوشنبه آینده ازسرگرفته می‌شود. هیات‌ها در این دور بر لزوم سرعت بخشیدن به روند گفتگوهای نتیجه محور برای دست یابی به توافق تاکید دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ