کد خبر: ۲۲۲۵۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۳۰

اعمال تحریم های جدید ایران توسط گروه ۷ و اروپا، آخرین موضع اسرائیل، آمریکا و...

اعمال تحریم های جدید ایران توسط گروه ۷ و اروپا، آخرین موضع اسرائیل، آمریکا و...

وزیران خارجه کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا، خواهان اعمال تحریم های بیشتر ایران شدند و نتانیاهو نیز اعلام کرد اسرائیل حق دفاع را محفوظ می‌دارد و تصمیماتی را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزیران خارجه کشورهای گروه هفت با تشکیل جلسه ای در ایتالیا، بحران خاورمیانه و درخواست آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را مورد بررسی قرار دادند و به گفته وزیر خارجه ایتالیا، حاضرین در حال اعمال نوعی از تحریم‌ها هستند. وزیر خارجه انگلیس  هم از گروه هفت خواسته تحریم‌های هماهنگ را مدنظر داشته باشند.

براساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نیز در دیدار با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفت: اسرائیل حق دفاع را محفوظ می‌دارد و همه نوع پیشنهادات و توصیه‌ها از سوی متحدان ارائه شده اما اسرائیل تصمیماتی را خواهد گرفت.

 

از سوی دیگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مطلبی که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده از احتمال مداخله در تنش میان اسرائیل و ایران در صورت تشدید حملات ایران خبر داد و اعلام کرد: اگر ایران موفق شود حملات را به طور قابل توجهی علیه اسرائیل تشدید کند، واشنگتن ممکن است به این تنش کشیده شود. چرا که اسرائیل قوی ترین شریک آمریکا در خاورمیانه بوده و این غیرقابل تصور است که اگر نیروهای دفاعی اسرائیل تضعیف می‌شد و ایران می توانست تخریب مورد نظر در حملات آخر هفته انجام را دهد، آمریکا منفعل می‌ایستاد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هم از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌ها علیه سازندگان موشک و پهپادهای ایرانی تشدید شود.

صدراعظم آلمان نیز گفت: مهم است که اسرائیل با یک حمله گسترده، پاسخی به ایران ندهد.

نخست‌وزیر بلژیک نیز از اعمال تحریم علیه سپاه حمایت کرد ولی صدراعظم آلمان معتقد است این اقدام مستلزم بررسی‌های قانونی بیشتر است.

طبق توافق اتحادیه اروپا، تحریم‌های ایران آغاز می شود که مرتبط با تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین است.

قرار است رهبران گروه هفت در پایان نشست، حمله ایران را محکوم و بر تعهد به امنیت اسرائیل تاکید و از همه طرف‌ها بخواهند از وقوع تنش‌های بیشتر از جمله در لبنان جلوگیری کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ