کد خبر: ۱۱۰۳۵۲
۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

خشم عربستان به مصوبه سنای آمریکا درباره قتل خاشقچی

خشم عربستان به مصوبه سنای آمریکا درباره قتل خاشقچی

تصویب قطعنامه ایی در سنای آمریکا و مربوط به نقش بن سلمان در قتل جمال خاشقچی منجر به خشم مقامات سعودی و صدور بیانیه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از الجزیره، حکومت عربستان تصویب قطعنامه سنای آمریکا در ارتباط با قتل روزنامه نگار سعودی را محکوم کرد و آن را مداخله داخلی در امور این کشور دانست.

عربستان مواضع سنا را بر پایه ادعاهای واهی خوانده و اعلام کرد: این ادعاها باعث تضعیف نقش منطقه ای و بین المللی ریاض می شود.

همچنین قطعنامه سنا را مداخله در امور داخلی این کشور خوانده و تاکیده کرده با تعرض به سران حکومت کاملا مخالف است و آن را محکوم می‌کند. 

با این حال عربستان از روابط آمریکا با پیوندهای عمیق سیاسی، اقتصادی و امنیتی خبر داد و بر تعهد ریاض بر توسعه روابط با واشنگتن تاکید کرده است. 

سنا دو قطعنامه علیه عربستان سعودی در ارتباط با جنگ یمن و ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی به تصویب رساند. قطعنامه‌ اول که به تصویب رسید ، خواستار اتمام حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن است. 

قطعنامه دوم نیز محمد بن سلمان را مسئول قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی کرده است. 

در بخش هایی از این قطعنامه به رفتارهای نگران‌کننده حکومت سعودی در زمینه‌های مختلف از جمله جنگ یمن، حبس سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان، تضعیف وحدت شورای همکاری خلیج فارس، اخراج سفیر کانادا، سرکوب مخالفان و قتل خاشقچی اشاره شده است.   

برخلاف دولت ترامپ، سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مواضع محکم و صریحتری را در قبال عربستان به ویژه در ارتباط با قتل خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبول اتخاذ کرده‌اند.   

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ