کد خبر: ۱۱۳۱۳۵
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اقبال امروز به تک سهم ها و پالایشی ها و پیش بینی موج مثبت بورس
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

اقبال امروز به تک سهم ها و پالایشی ها و پیش بینی موج مثبت بورس

یک کارشناس با بررسی وضعیت دیروز بازار و چند گروه، پیش بینی کرد موج مثبتی در روزهای آینده شکل گیرد و امروز در کنار تک سهم ها، پالایشی ها از گروه های پرتقاضای بازار باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محیا معصومی کارشناس واحد تحلیل مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر درباره شرایط دیروز بورس و پیش ببنی امروز اعلام کرد: در بازار دیروز به دلیل رشد قیمت نفت نمادهای پالایشی با اقبال مناسبی مواجه شدند و "شپنا، شبندر و شتران" در صدر نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل قرار گرفتند و شاخص با 208 واحد افزایش به 161107 واحد رسید

در چند روز اخیر نفت برنت با رشد 5 درصدی به نزدیکی 58 دلار رسید. به گزارش بیکر هیوز تعداد حلقه چاه نفت آمریکا در هفته گذشته با 8 عدد کاهش به 877 حلقه رسید.

از سوی دیگر انتشار خبر فدرال رزرو در خصوص احتمال چشم پوشی از افزایش دو مرتبه ای نرخ بهره در سال 2019 سبب شد قیمت بعضی کامودیتی ها نیز افزایش یابد. مس اما با کاهش یک درصدی در سطح 5933 دلاری قرار گرفت همین عامل سبب شد تا " فملی" با نوسان منفی سه درصدی به کار خود پایان دهد.

فولادی ها نیز فشار فروش داشتند و برخلاف اخبار مثبت پیرامون این گروه ، فشار عرضه ها در نمادهایی همچون "فولاد و کاوه" آنها را به صف فروش کشاند.

در گروه بانکی شاهد برتری عرضه بر تقاضا بودیم به نظر می رسد پس از رشد چند روز اخیر این گروه کمی استراحت برای ادامه روند صعودی این نمادها لازم است.

در گروه خودرویی نیز با وجود آنکه با گذشت دقایقی از بازار شاهد موج تقاضا در آنها بودیم اما در انتها با افزایش عرضه ها اکثر نمادها به جز نماد خودرو در محدوده منفی قیمتی داد وستد شدند. قرار بود در روز  پنجشنبه قیمت های جدید خودروهای داخلی توسط شورای حمایت اعلام شود که هیچ گونه خبری  در این خصوص منتشر نشد.

انتشار خبر معافیت مالیاتی شرکت هایی که در 5 سال گذشته از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نداشته اند سبب شد در گروه خودرویی نماد "خودرو" به دلیل استفاده از این مزیت با اقبال مواجه شود. در سوی دیگر "خساپا" با اقبال کمتری همراه شد . چون سال 94 افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته است.

در حالی که انتشار گزارش های ماهانه خودروسازها نگرانی ها از کاهش تولید خودرو را به دلایلی همچون تحریم ها تشدید کرده ،وزارت صنعت اعلام کرد با وجود تحریم‌ها، مشکلی برای تولید خودرو در سال آینده وجود نخواهد داشت.

اما خبر تصویب لایحه CFT  به بازار مخابره شد که البته رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی ۱۲ ایراد شورای نگهبان به  این لایحه در جلسه امروز یکشنبه‌ این کمیسیون با حضور کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خبر داده است.

در بازارهای موازی نیز دلار در همان محدوده 10700 تا 1088 تومان داد وستد شد و نوسان زیادی را در این بازار شاهد نبودیم.

انتشار اخباری از این دست  شاید تا حدی بتواند از ابهامات موجود به عنوان مانعی برای رشد بازار سرمایه بکاهد و طبیعتا مسیر را برای ورود نقدینگی و رشد قیمت ها  هموارتر خواهد کرد. از سوی دیگر بهبود اوضاع جهانی و بهتر شدن شرایط در کامودیتی ها می تواند محرک رشد شرکتهای وابسته شود.

اما با این وجود بازار سرمایه هنوز تمایل و قدرتی برای شروع روند صعودی پرقدرت را ندارد و همچنان آهسته مسیر صعودی را می پیماید. ضعف نقدینگی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم سبب شده بیشتر شاهد فضای سفته بازی و نوسان گیری در تک نمادها باشیم و سهام بنیادی بازار کمتر مورد اقبال قرار می گیرند. به طوری که نمی توان روند با ثباتی را برای بازار این روزها متصور شد.

با این وجود با به پایان رسیدن هفته جاری آرام آرام گزارش های 9 ماهه از راه می رسد و به نظر می رسد این گزارش ها، انتظارات را برآورده سازد و مجددا موج مثبتی را در بازار به راه می اندازد.

اما برای امروز، رشد 5 درصدی قیمت نفت همچنان می تواند عاملی برای جذابیت نمادهای پالایشی باشد که تاکنون از سقف تاریخی خود نزدیک به 30 درصد فاصله گرفته اند. بنابراین در کنار تک سهم ها، پالایشی ها می تواند یکی از گروه های پرتقاضای بازار باشند. برای گروه های پتروشیمی و فلزاتی نیز معاملاتی متعادل را انتظار داریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ