کد خبر: ۱۲۵۸۳۱
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۲/۲۲

تصمیم مهم دولت برای فروش سهام ایران خودرو ، سایپا، ۶ پالایشگاه ، سه بانک و...

تصمیم مهم دولت برای فروش سهام ایران خودرو ، سایپا، ۶ پالایشگاه ، سه بانک و...

کمیسیون اقتصاد هیات دولت فردا در خصوص فروش سهام و خروج کامل از ۱۶ شرکت بزرگ بورسی از جمله فولادمبارکه، ملی مس، ایران خودرو و سایپا،۶ پالایشگاه ، سه بانک و... تصمیم‌ می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فردا صبح در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد هیات دولت درباره خروج کامل دولت از شرکت‌های بزرگ بورسی و واگذاری تصدی‌گری تصمیم گیری خواهد شد.

در این فهرست، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولادمبارکه، ملی مس، پالایشگاه های بندر عباس، اصفهان، تبریز،لاوان، تهران و شیراز، بانک های صادرات، ملت و تجارت، مخابرات ایران، کشتیرانی، ایران خودرو و سایپا قرار دارند.

بر اساس برآوردها، این 16 شرکت دارای ارزش 23 هزار میلیارد تومانی هستند که با واگذاری آن، بازارسهام می‌تواند سهم قابل توجهی از این شرکت‌ها را در اختیار بگیرد تا دیگر خبری از واگذاری شرکت‌های زیان‌ده نباشد اما از سوی دیگر می‌توان امیدوار بود اگر این بنگاه‌های اقتصادی به صورت واقعی، خصوصی شود و طعم تلخ خصولتی‌سازی که همواره بر گرده اصل 44 سنگینی می‌کرد را باردیگر نچشد، شاید بهره‌وری، بازدهی، مدیریت براساس رقابت، بازرگانی، فروش، بازاریابی و غیره به این بنگاه‌ها مخصوصا اهالی جاده مخصوص و نفتی‌ها بازگردد.

وزارت نفت نیز با واگذاری سهم ۲۰ درصدی شرکت پالایش و پخش در شرکت‌های پالایشی موافقت کرده است.

در صورت تصویب این پیشنهاد در کمیسیون اقتصاد دولت، این پرونده برای تصمیم‌گیری به جلسه هیات وزیران ارجاع می شود.اولین تاثیر مثبت این واگذاری‌ها این است که قیمت های فروش بلوکی سهام می‌تواند قیمت برخی از سهم‌ها را به سمت واقعی شدن پیش ببرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ