کد خبر: ۱۵۶۰۹۱
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۵

جزییات مهم بورس املاک اعلام شد / مقررات جدید آزادسازی سهام عدالت
دبیر شورای عالی بورس:

جزییات مهم بورس املاک اعلام شد / مقررات جدید آزادسازی سهام عدالت

دبیر شورای عالی بورس با اعلام جزئیاتی از تأسیس بورس املاک ۵ هزار میلیارد تومانی حداکثر تا چهارماه آینده از تصویب مقررات جدید آزادسازی سهام عدالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن قالیباف اصل در حاشیه جلسه شورای عالی بورس از تأسیس بورس املاک، مستغلات و امتیازات با سرمایه اسمی پنج هزار میلیارد تومانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقرر شد سه گروه سهامداری در این بورس مشارکت داشته باشند و 35 درصد از این سهام در اختیار تشکل های بخش خصوصی خواهد بود که توسط اتاق تعاون و بازرگانی مشخص شده و فعالان صنعت ساخت و ساز و ساختمان در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: 35 درصد گروه سهامداری نیز مربوط به نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی است که مالکیت بخش عمده ای از زمین ها را در اختیار دارند. 30 درصد از سهام بورس جدید نیز از طریق پذیره نویسی عام عرضه خواهد شد که صرفا اشخاص حقیقی می توانند با مشارکت در این پذیره نویسی به عنوان سهامدار حقیقی سرمایه گذاری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان بورس نیز مکلف شده مقدمات لازم را فراهم کند تا هرچه سریع تر زمینه های تاسیس این بورس مهیا شده و حداکثر تا چهار ماه آینده نهایی شود. تشکیل این بورس علاوه برکمک به حوزه املاک و ساخت و ساز مسکن و امتیازات، طیف وسیعی از دارایی ها را نیز پوشش خواهد داد که در سایر بورس ها قابلیت معامله و تامین ابزار تامین مالی آن به این شکل وجود ندارد.

قالیباف اصل کمک به شفافیت و نقد شوندگی در حوزه املاک و ابزارسازی برای تامین مالی ساخت و ساز در حوزه مسکن را از اهداف اصلی تشکیل این بورس عنوان و اضافه کرد: تصویب مقررات جدید آزادسازی سهام عدالت یکی دیگر از مهم ترین مصوبات جلسه امروز است. طبق آیین نامه سهام عدالت که امروز نهایی و برای ابلاغ به مراجع ذیربط به امضای اعضای شورای عالی بورس رسید، مقرر شد کسانی که روش مستقیم را در آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده اند بتوانند بعد از عید غدیر خم  علاوه بر ۳۰ درصد قبلی برای ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد، حق فروش داشته باشند.

وی تصریح کرد: در روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت که شرکت های سرمایه گذاری استانی در آن دخیل هستند، پذیرش این شرکت ها از اواسط مرداد ماه در بورس تهران آغاز می شود و آنها نیز بعد از عید غدیر می توانند در مجموع  ۶۰ درصد سهام را به فروش برسانند.همچنین مقرر شد سهام  شرکت های سرمایه گذاری استانی بازارگردانی شود تا  قیمت آنها کمتر از ۹۸ درصد خالص ارزش دارایی های شرکت های سرمایه گذاری در بورس یا همان( NAV) نباشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رضا کیان | ساعت ۰:۶ - ۱۳۹۹/۵/۵
0
0
پاسخ

فکر کردیم سهام گروه انبوه سازان با این بورس بالا میرن اما مشخص شد که باید 120 روز دیگه هم تحمل کنیم...
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ