کد خبر: ۱۷۲۲۰۳
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۴/۲۴

نتیجه دو مجمع

نتیجه دو مجمع "مادیرا" + زمان تقسیم سود و افزایش سرمایه ۱۳۲ درصدی

با برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده شرکت صنایع ماشین های اداری ایران، صورت های مالی، رقم سود تقسیمی، تغییر نام شرکت و اصلاح مفاد اساسنامه، تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع سالانه صنایع ماشین های اداری ایران قبل از ظهر امروز با حضور 77.77 درصد سهامداران در محل شرکت برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 99 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 806 ریال سود محقق شده هر سهم 220 ریال معادل 27.3 درصد برای هر سهم توزیع شود.

همچنین با اکثریت آرا، امیر مسعود امیری، شرکت فرهان محاسب نهاوند، بابک ثقفی، هیربد جناب زاده به نمایندگی از شرکت موتور و توربین اورانوس صنعت و امیر حسین مرتضائیان به نمایندگی از شرکت تجهیزات کامپیوتری ایران به عنوان اعضای هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

در مجمع فوق العاده نیز، تغییر نام شرکت به صنایع مادیران و اصلاح مفاد اساسنامه جهت فراهم آوردن امکان انتخاب سامانه کدال به عنوان روش مجاز انتشار اطلاعیه ها به شکل الکترونیکی تصویب شد.

براین اساس، پرداخت سود سهام اشخاص حقیقی از طریق سامانه سجام از 19 مهر و ظرف مهلت قانونی انجام می‌شود. سود سهامداران حقوقی نیز از 19 آبان و ظرف مهلت قانونی با هماهنگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی با ارائه قرارداد از طریق شرکت به شماره حساب بانکی معتبر اعلامی واریز می شود. در این میان سهامداران عمده نیز می‌توانند از 20 آذر و ظرف مهلت قانونی سود سهام را دریافت کنند‌.

اهم موارد مطرح شده در مجمع

امیر مسعود امیری رییس هیات مدیره شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در این مجمع سالانه با بیان اینکه سال 99 نسبت به سال های ماقبل از لحاظ تحریم ها و شیوع ویروس کرونا سخت تر بود، گفت: در سال گذشته تضمین رشد پایدار و تکمیل کارخانه برای تولید یخچال فریز، ماشین لباسشویی و کولر گازی در منطقه آزاد پیام و جداسازی مادیران به شرکت اصلی و 5 زیرمجموعه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با لزوم تغییر در ساختار شرکت و تضمین رشد پایدار، سرمایه گذاری 320 میلیارد تومانی در بازار لوازم خانگی از جمله تولید یخچال فریز، ماشین لباسشویی و کولر گازی صورت گرفت که پیش بینی می شود این بازار بیش از 15 درصد رشد کند و شرکت مادیران سهم 10 درصدی بازار را بدست آورد. کارخانه مادیرن در منطقه آزاد پیام بیش از 90 درصد تکمیل شده و محصولات فوق در حال تولید است. ضمن اینکه پس از تکمیل، خط تولید CKD هم گسترش می یابد.

این مقام مسئول پنج زیرمجموعه اصلی "مادیرا" را  صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، فروشگاه زنجیره ای مادیران، پشتیبانی فروش مادیران و صنایع لاستیک مادیران برشمرد که 100 درصد سهام آنها در مالکیت این شرکت قرار دارد. سرمایه گذاری در صنعت لوازم خانگی و جداسازی شرکت ها، رشد پایدار 35 درصدی را در سال جاری برای شرکت به ثمر خواهد آورد.

امیری ادامه داد: شفافیت، سود و زیان و تمرکز، سرعت و تصمیم گیری در اجرا، دسترسی به سرمایه جدید با ورود شرکت ها به بازار سرمایه از مزایای جداسازی شرکت اصلی مادیران و زیرمجموعه ها است. در سال 99 بالغ بر 22 فروشگاه زنجیره ای افتتاح شد و پیش بینی می شود 20 فروشگاه هم در سال جاری راه اندازی شود.

همچنین بابک ثقفی مدیرعامل "مادیرا" درخصوص عملکرد سال مالی منتهی به اسفند 99 این شرکت گفت: سود سال گذشته نسبت به سال مالی قبل آن تحت تاثیر قرار گرفت که سه دلیل افزایش 30 تا 40 درصدی نرخ خرید مواد اولیه، افزایش 40 درصدی دستمزدها و اثر بحران کرونا بر تعطیلات فروشگاه ها را می توان ذکر کرد.

وی افزود: اما در این میان از نکات مثبتی می توان به رسیدن سود خالص از 54 به 100 میلیارد تومان، افزایش فروش از 66 هزار قطعه به 88 هزار قطعه در سه ماه نخست سال جاری اشاره کرد. همچنین در سال جاری در بیش از 1400 فروشگاه، محصولات به فروش می رسد ضمن اینکه 650 فروشگاه اختصاصی نیز طی دو سال آینده ایجاد و محصولات مادیران در آنها نیز به فرش خواهد رسید.

ثقفی درخصوص محل های تامین مالی شرکت توضیح داد: سود شرکت، منابع بانکی به نحوی که کل بدهی بانکی و غیر بانکی از 335 درصد دارایی ها بالاتر نرود، فروش شرکت های زیرمجموعه از طریق عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه در جمله موارد برنامه ریزی شده است . مرحله دوم افزایش سرمایه نیز از 820 میلیارد تومان به 1.9 هزار میلیارد تومان معادل 132 درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی که مجوز آن توسط سازمان بورس صادر و در مجمع فوق العاده اختیار عملی شدن آن به هیات مدیره تفویض شد با بهتر شدن شرایط نوسانی بازار در نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد.

فرخ نسیری امیری نایب رئیس هیات مدیره هم درخصوص انتظارات از دولت جدید گفت: انتظار می رود جلوگیری از قاچاق محصولات لوازم خانگی و وضع مالیات و ارزش افزوده، کاهش مالیت برای صنایع لوازم خانگی داخلی و کاهش بهره بانکی در دستور کار قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ