کد خبر: ۲۱۲۵۶۹
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۵/۱

اهداف دستورالعمل حاکمیت شرکتی اعلام شد/ تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار
از سوی معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس :

اهداف دستورالعمل حاکمیت شرکتی اعلام شد/ تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار

معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس با اشاره به اهداف دستورالعمل حاکمیت شرکتی، گفت: رعایت اصول حاکمیت شرکتی تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار و بقای شرکت ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا عیوضلو در نخستین برنامه آموزشی حاکمیت شرکتی ناشران که با حضور صاحبان صنایع و خبرنگاران برگزار شد، گفت: بخشی از مشکلات شرکت های بورسی و فرابورسی به عدم اجرای درست دستورالعمل حاکمیت شرکتی برمی گردد. اصلاحات این دستور العمل پاییز سال گذشته با هدف حمایت از حقوق سرمایه گذاران و ایجاد بازار شفاف و منصفانه تصویب و به شرکت‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: سرمایه‌گذار باید بطور کامل از اطلاعات با اهمیت و اثر گذار بر وضعیت شرکت‌ها آگاه باشد و مدیران شرکت‌ها نیز باید با سهامداران صادق باشند. برای حفظ حقوق سهامداران، باید وضعیت و سود آینده شرکت پیش‌بینی‌پذیر باشد. اگر متغیرهای اثرگذار بر درآمد و بهای تمام شده شرکت‌ها قابل پیش‌بینی نباشد، سرمایه‌گذار توانایی پیش بینی قیمت دارایی‌ها را ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حقوق سرمایه‌گذاران، عدم ترجیح منافع آنها بر گروه دیگر و برقراری عدالت است. دستور العمل حاکمیت شرکتی بر اساس حفظ حق سهامداران بنا شده و شرکت‌ها باید مقرارات را رعایت کنند و مدیران این مسائل را با اعضای هیات مدیره در میان بگذارند. رعایت اصول حاکمیت شرکتی تنها راه سرمایه‌گذاری پایدار و بقای آنها به عنوان یک ثروت بین نسلی است.

به گفته عیوضلو، اتفاقاتی که در قیمت‌گذاری حوزه انرژی در حال شکل‌گیری است ، فصل پایداری این دستورالعمل را بیش از پیش مورد اهمیت قرار می‌دهد. شرکت‌ها باید به مسئله بهره‌وری نیز توجه ویژه کنند. زیرا زمان پرداختن به فناوری‌هایی است که به واسطه آن در سرمایه و هزینه صرفه جویی کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ