کد خبر: ۲۱۲۵۸۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۵/۲

بخش خصوصی از طریق بورس برق ۸ ماه از سال صادر خواهد کرد
وزیر نیرو:

بخش خصوصی از طریق بورس برق ۸ ماه از سال صادر خواهد کرد

وزیر نیرو، گفت: طبق دستور العمل صادراتی پیش بینی شده، امکان صادرات برق در ۸ ماه و فروش ۴ ماهه از طریق تابلوی سبز به خریداران داخلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر محرابیان گفت: دستورالعملی در پیش بود که به موجب آن بخش خصوصی می‌تواند برای صادرات برق در بخش تجدید پذیر اقدام کند. در این دستور العمل پیش بینی شده ۸ ماه در سال صادرات برق وجود داشته باشد و ۴ ماه برق هم از طریق تابلوی سبز به خریداران داخلی فروخته شود.

وی افزود: چنین امری باعث می‌شود ناترازی برق در ۴ ماه کاهش یافته و در ۸ ماه دیگر سال نیز برق با نرخ‌های مناسب به فروش برسد. نرخ رقابتی در بورس تعیین و بر اساس عرضه و تقاضا است.

محرابیان ادامه داد: به عنوان مثال در نیروگاه‌های تجدید پذیر قانون دانش بنیان‌ها در صنعت برق وجود دارد که بر اساس این قانون پیش‌بینی شده از سال جاری یک درصد برق صنایع از محل برق تجدید پذیر تأمین شود. در این قانون دو روش برای تأمین برق صنایع وجود دارد. یکی احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر توسط صنایع و تأمین یک درصدی برق مورد نیاز توسط آن‌ها که هر سال یک درصد به آن افزوده می‌شود تا به ۵ درصد برسد. این کار به این دلیل است تا بخش صنعت برق بیشتری را از محل نیروگاه‌های تجدید پذیر تأمین کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ