کد خبر: ۲۱۳۸۳۸
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۶/۱۸

پایان شکوفایی اقتصاد آلمان و کاهش نقش دو صنعت مهم شیمیایی و خودرو

پایان شکوفایی اقتصاد آلمان و کاهش نقش دو صنعت مهم شیمیایی و خودرو

شکوفایی اقتصادی آلمان طی چند دهه اخیر رو به پایان بوده و دو صنعت مهم شیمیایی و خودرو هم قادر به ادامه نقش در آینده نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه اسپانیایی "ال‌ پائیس" به نقل از تحلیلگران اعلام کرد: دهه‌های شکوفایی اقتصادی که آلمان که به یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان تبدیل شده رو به پایان است.

بر اساس این گزارش، طبق ارقام منتشره صندوق بین المللی پول در ماه ژوئیه، پیش بینی می‌شود آلمان تنها اقتصاد بزرگی باشد که در سال جاری میلادی رشدی نخواهد کرد و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی 0.3 درصد کاهش یابد.

روش اقتصاد آلمان به رقابت پذیری در هزینه‌ها، رهبری فناوری در صنعت و ثبات ژئوپلیتیکی بستگی دارد که از بین رفته‌اند و در عوض بحران قیمت انرژی، تقسیم‌ بندی‌های ژئوپلیتیکی جدید و شوک‌های فناوری ظهور کرده که سؤالاتی را در مورد آینده این روش ایجاد می‌کند.

آلمان از اوایل دهه 2000 به دلیل نرخ بالای اشتغال و تقاضای خارجی از سوی اقتصادهای در حال رشد سریع مانند چین از رشد قوی و مستمر برخوردار بود. بخش تولید این سرزمین از سال 2003 شکوفا شد که با انرژی ارزان روسیه و نیروی کار ارزان قیمت از شرق اروپا تامین می‌شود.

کلمنس فوست مدیر موسسه تحقیقات اقتصادی لایب نیتس، پیش بینی کرد آلمان از این پس بیشتر به صادرات و واردات متکی شده اما صنایع موفق دو دهه گذشته یعنی صنایع شیمیایی و خودرو در آینده نقش مشابهی را ایفا نخواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ