کد خبر: ۲۱۴۳۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۲/۷/۸

تبدیل کارت ملی به کارت بانکی فراهم شد /۴۰۰ میلیون کارت در دست مردم
مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی:

تبدیل کارت ملی به کارت بانکی فراهم شد /۴۰۰ میلیون کارت در دست مردم

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی، گفت: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می توانند در شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی، گفت: با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال و بانک ملی، تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

وی افزود: بالغ بر ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم بوده که به صورت میانگین، ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون از این تعداد کارت فعال هستند. هزینه صدور کارت بانکی در کشورهای دیگر بسیار است ولی در ایران صدور کارت هزینه ناچیزی دارد که البته از بعد سیاست گذاری، آسیب تلقی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می توانند در شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند استفاده کنند. استفاده از کارت ملی فعلا در یک بانک امکان پذیر بوده ولی استفاده از آن در دستگاه های شتاب امکان پذیر نیست.

مانی یکتا توضیح داد: برای کاهش حجم تعداد کارت های بانکی و ارایه خدمات نوین پرداخت، یک کد منحصربه فرد الکترونیکی ایجاد خواهد شد. این پروژه در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت اجرا و در مراحل آزمون است. ۵ بانک اکنون این خدمات را ارائه می دهند و در ادامه این خدمات گسترش خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ