کد خبر: ۲۱۴۳۷۳
۹:۲ - ۱۴۰۲/۷/۹

هشدار بنیانگذار بزرگترین صندوق و میلیاردر معروف به آینده اقتصاد آمریکا

هشدار بنیانگذار بزرگترین صندوق و میلیاردر معروف به آینده اقتصاد آمریکا

بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی جهان، هشدار داد اقتصاد آمریکا با وضعیت خطرناکی مواجه و بحران بدهی در حال وقوع است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از راشاتودی، ری دالیو بنیانگذار بزرگترین صندوق تامینی جهان و شرکت همکاران بریج واتر Bridgewater Associates، هشدار داد: اقتصاد آمریکا با وضعیت خطرناکی مواجه بوده و بحران بدهی و صفر شدن رشد در حال وقوع است.

بر اساس این گزارش، اظهارات وی درحالی صورت می‌گیرد که بدهی ملی آمریکا در ماه جاری میلادی از مرز 33 تریلیون دلار گذشت و قانونگذاران در حال مذاکره برای تصویب لایحه هزینه قبل از ضرب الاجل اول اکتبر هستند.

طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، سطح بدهی این کشور در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از جهش 50 درصدی در هزینه‌های فدرال بین سال‌های مالی 2019 و 2021 افزایش یافت. سرمایه‌گذاران نگرانند که ممکن است افزایش نرخ‌های بهره بانکی با بدتر شدن این وضعیت ادامه داشته باشد.

آمریکا پیش از این در سال جاری میلادی پس از امضای لایحه‌ای برای برداشتن سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری واشنگتن تنها دو روز قبل از ضرب الاجل در ماه ژوئن توسط جو بایدن از یک نکول تاریخی جلوگیری و سقف بدهی تا اول ژانویه 2025 برداشته شد. با این حال، تحلیلگران هشدار دادند این واقعیت که آمریکا به نکول بدهی هنگفت نزدیک شده بود، می تواند به شهرت مالی آن سیب برساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

.


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ