کد خبر: ۲۱۵۰۴۵
۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۸/۴

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۲۲.۱ میلیون تن حفظ شد

رتبه دهم ایران در بین فولاد سازان برتر جهان با تولید ۲۲.۱ میلیون تن حفظ شد

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ایران در ۹ ماه سال میلادی جاری با کاهش ۰.۶ درصدی به ۲۲.۱ میلیون تن رسید ولی جایگاه دهم حفظ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش اعلام کرد: تولید فولاد ایران در شهریور و ۹ ماه سال ۲۰۲۳ به ۲.۴ و ۲۲.۱ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۷ و ۰.۶ درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن سال ۹۹) در میان بزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن زمان تا دسامبر ۲۰۲۲ این جایگاه را حفظ کرده بود اما در نخستین ماه سال ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و به جایگاه نهم رسید.

سومین ماه میلادی، ایران در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد نبود اما در فروردین ماه جایگاه هشتم و در اردیبهشت جایگاه هفتم در جهان را از آن خود کرد.

ایران در ماه خرداد جایگاه هفتم تولید فولاد جهان را حفظ کرد اما در تیر ماه با ۳ پله سقوط به جایگاه دهم بازگشت و در ماه‌های آگوست و سپتامبر در این جایگاه قرار دارد.

۶۳ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در نهمین ماه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۴۹.۳ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. ۴ کشور از ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان در ماه سپتامبر با کاهش تولید و ۶ کشور با افزایش تولید همراه شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ