کد خبر: ۲۱۵۱۳۱
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۸/۷

مواضع ایران در باره لغو تمام تحریم های موشکی از زبان معاون وزیر خارجه

مواضع ایران در باره لغو تمام تحریم های موشکی از زبان معاون وزیر خارجه

معاون وزیر خارجه با اشاره به لغو تمام تحریم‌های موشکی ایران، اعلام کرد: هیچ مانعی در حوزه موشکی و صادرات و واردات تسلیحات وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا نجفی در ارتباط با اقدامات ایران برای استفاده از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حوزه‌های موشکی و تجهیزات دوگانه مرتبط با بحث‌های تسلیحاتی و مخالفت اروپا و آمریکا با این موضوع به ایسنا، گفت: در چند روز گذشته دبیرخانه سازمان ملل اعلام کرد با توجه به فرا رسیدن ۱۸ اکتبر تمام تحریم‌های ایران در حوزه موشکی، تجهیزات دوگانه تسلیحاتی و تعدادی از افراد  تحریم شده ندارد و بدون هیچ قید و شرطی از تحریم خارج می‌شوند.

وی افزود: آمریکا از مدت‌ها پیش از برجام خارج شده و به تعهدات عمل نکرد. اروپایی‌ نیز بدون قید و شرط از آمریکا پیروی کرد که نشان دهنده عدم پایبندی آنها به تعهدات است ولی دلیلی ندارد دیگر کشورهای عضو سازمان ملل به این موضوع عمل نکنند. بر اساس ماده ۲۵ منشور ملل متحد، کشورها موظفند از مصوبات شورای امنیت پیروی کنند.

نجفی ادامه داد: دبیرخانه سازمان ملل بر اساس وظایف، اعلام کرد این تحریم‌ها برداشته شده است. بنابراین قطعنامه شورای امنیت، الزام‌آور بوده و همه کشورها موظفند به آن عمل و حتی قوانین را در این زمینه اصلاح کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ