کد خبر: ۲۱۶۹۲۳
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۹/۶

پیش بینی مثبت صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد قطر و بعد از جام جهانی

پیش بینی مثبت صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد قطر و بعد از جام جهانی

صندوق بین‌المللی پول با اعلام تثبیت و رونق اقتصاد قطر بعد از جام‌جهانی فوتبال، پیش بینی کرد تولید سالانه این کشور طی دو سال آتی حدود ۱.۷۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی قطر پس از جام جهانی فوتبال تثبیت شده و چشم‌‌‌انداز اقتصادی  میان‌‌‌ مدت مطلوب هم و انتظار می‌‌‌رود تولید سالانه به حدود ۱.۷۵ درصد طی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، همچنین توسعه میان‌‌‌مدت توسط بخش غیر هیدروکربنی تقویت می‌شود و انتظار می‌‌‌رود به دلیل تقاضای داخلی، ۲.۷۵ درصد و رشد میان‌‌‌مدت با حمایت از توسعه تولید ال‌ان‌جی حدود ۵ درصد در سال افزایش یابد. اصلاحات ودحه برای دستیابی به چشم‌‌‌انداز ملی ۲۰۳۰ با هدف تضمین توسعه پایدار نیز به ثمر خواهد نشست.

تورم قطر احتمالا در سال جاری به ۲ درصد کاهش خواهد یافت و پیش‌‌‌بینی می‌شود حساب‌‌‌های مالی و جاری در میان مدت، مازاد باقی بماند. طبق اعلام سازمان برنامه‌‌‌ریزی و آمار قطر، هزینه‌های بیشتر برای ارتباطات، تفریح و غذا باعث شده تورم سالانه در اکتبر به ۲.۵۲ درصد افزایش یابد.

تورم به دنبال تشدید سیاست‌های پولی همراه با فدرال رزرو آمریکا، مطابق با پیوند ارز با دلار آمریکا، تعدیل شده و انضباط مالی گسترده در میان سودهای باد آورده هیدروکربنی قابل توجه در سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ موقعیت مالی را به‌طور قابل توجهی تقویت کرده و قابل تحسین است ولی احتیاط مالی مستمر در بودجه آینده ۲۰۲۴ هم پیش‌‌‌بینی می‌شود.

بانک مرکزی قطر با موفقیت ثبات قیمت و مالی را حفظ کرده و اقدامات احتیاطی کلان را برای کاهش ریسک‌‌‌های بیشتر مرتبط با عدم تطابق دارایی‌‌‌ها و بدهی‌‌‌های خارجی بانک‌‌‌ها به‌‌‌ویژه ریسک‌‌‌هایی که با سررسید کوتاه‌‌‌مدت هستند، اصلاح کرده که مورد استقبال قرار گرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ