کد خبر: ۲۱۶۹۵۳
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۹/۷

تضاد دستور کار فدرال رزرو با پیش بینی بانک‌ مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره

تضاد دستور کار فدرال رزرو با پیش بینی بانک‌ مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره

بانک‌مرکزی آمریکا بر خلاف ادعای عدم دستور کار فعلی فدرال رزرو، پیش‌بینی کرد اواسط سال ۲۰۲۴ نرخ بهره کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک‌ مرکزی آمریکا چشم انداز را برای سال آینده منتشر کرد که بر اساس آن پس از یک سال کاهش تورم و بدون رکود   در اواسط سال 2024 کاهش نرخ بهره رخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش این بانک که انتظار دارد آمریکایی‌ها به زودی اثر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در دو سال گذشته احساس کنند، اعلام کرده در نهایت رشد اقتصادی را تضعیف کرده و منجر به نرخ های بیشتر بیکاری شود اما درحال حاضر می‌توان انتظار داشت که نرخ بهره، کاهش آهسته‌ای را داشته تا ضمن اجتناب از رکود شدید اقتصادی با تورم مبارزه شود.

براوینگ رییس تحقیقات جهانی بانک مرکزی آمریکا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می رود 2024 سالی باشد که بانک‌های مرکزی بتوانند با موفقیت یک کاهش ملایم را در نرخ بهره تنظیم کنند.

مایکل گپن رئیس گروه اقتصاد این بانک، انتظار دارد نخستین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن باشد و کاهش حدود 25 واحد پایه در هر سه ماهه تا پایان سال انجام شود. با این حال این بانک اعلام کرده با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، ابهام در سیاست وجود دارد و بسته به رویکردهای اقتصادی نامزدها می تواند پیامدهایی بر نرخ بهره داشته باشد.

با وجود پیش‌بینی بانک مرکزی، جروم پاول رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی فعلاً کاهش نرخ بهره را در دستور کار ندارد. اقتصاد در مسیر درستی حرکت کرده و شاخص قیمت مصرف کننده که نرخ تورم را اندازه گیری می‌کند در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.2 درصد افزایش یافت. هنوز رکود اقتصادی در سال جاری پیش‌بینی نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ