کد خبر: ۲۱۷۹۳۰
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

افزایش ۱.۳ دلاری نفت در آغاز سال جدید میلادی/ پیش بینی تحلیلگران

افزایش ۱.۳ دلاری نفت در آغاز سال جدید میلادی/ پیش بینی تحلیلگران

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در آغاز سال جدید میلادی، ۱.۷۵ درصد بیشتر شد و تحلیلگران هم پیش بینی کردند متوسط قیمت نفت به ۸۲.۵ دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت نفت در شرایطی سال جدید میلادی را با یک درصد افزایش آغاز کرده که تمام تمرکزها معطوف به اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به علت درگیری‌های دریای سرخ شده و انتظار می‌رود محرک‌های اقتصادی چین تقاضا در بزرگ‌ترین وارد کننده نفت دنیا را افزایش دهد.

بر اساس این گزاش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا امروز در آغاز سال جدید میلادی با 1.3 دلار معادل 1.75 درصد افزایش به 78.3 دلار و 1.1 دلار معادل 1.62 درصد افزایش به 72.8 دلار رسید.

خطر گسترش درگیری بین اسرائیل و غزه به یک درگیری وسیع منطقه‌ای پس از آن افزایش یافت که هلیکوپترهای آمریکا حمله یمن به کشتی باری مارسک در دریای سرخ را دفع و سه کشتی آنها را غرق کردند. گسترش این درگیری‌ها می‌تواند سبب بسته شدن گذرگاه‌های حساسی مثل دریای سرخ و تنگه هرمز برای حمل و نقل نفت شود.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش درگیری‌ها در دریای سرخ و همچنین افزایش تقاضا در چین طی جشن‌ بهاره قیمت نفت را صعودی می کند. یک کشتی جنگی ایران هم به دنبال این درگیری‌ها وارد دریای سرخ شده و حداقل 4 نفتکش حامل گازوئیل و سوخت هواپیما از خاورمیانه و هند به مقصد اروپا مسیر دریای سرخ را کنار گذاشته و آفریقا را برای رسیدن به مقصد دور می‌زنند. از طرف دیگر محرک‌های مالی جدیدی در چین به دنبال گزارش کاهش فعالیت کارخانه‌ای در ماه دسامبر معرفی شده که می‌تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

دورنمای ضعف اقتصاد دنیا و افزایش نگرانی در مورد افزایش عرضه از سوی اعضای غیر ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را بیش از 10 درصد در سال گذشته میلادی کاهش داد تا این دو شاخص نفتی سال گذشته میلادی را با نازل ترین قیمت از 2020 به پایان برسانند. تحلیلگران در حالی پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 82.5 دلار باشد که این رقم در 2023، 82.1 دلار بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ