کد خبر: ۲۱۹۱۲۶
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰

تکذیب احضار مدیران بانکی عراق توسط آمریکا/ محدودیتی برای تجار ایرانی نیست

تکذیب احضار مدیران بانکی عراق توسط آمریکا/ محدودیتی برای تجار ایرانی نیست

سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، گفت: جلسه روسای بانک های عراق و مسئولان آمریکایی با هدف اعمال محدودیت برای تجار ایرانی صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالامیر ربیهاوی در خصوص اعمال محدودیت و ممنوعیت مبادلات ارزی عراق با تجار ایرانی به تسنیم،‌ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و تنها خبر روزهای اخیر رسانه های عراقی مربوط به آغاز مبادلات ریالی بین عراق و افغانستان طی 6 ماه آینده و برخی تصمیم بانک مرکزی عراق در مورد کاهش و افزایش نوسان دلار بود.

وی افزود: احضار روسای بانکی عراق از طرف آمریکایی با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط تجار ایرانی هم تائید نمی شود. مگر اینکه این جلسه محرمانه برگزار شده که آقایانی امثال راوی در جریان هستند!

ربیهاوی در واکنش به تصویب قانون جدید بانک مرکزی عراق و محدودیت در خرید و فروش ارز در این کشور و تاثیر آن بر روند تجارت با ایران توضیح داد: همواره راهکارهای متنوعی مانند تهاتر و آفشور وجود دارد تا تجار ایرانی بتوانند بدون دغدغه مبادلات ارزی و تجاری با عراق داشته باشند. ضمن اینکه رایزنی و پیگیری این موضوع با طرف عراقی در جریان بوده و امید است بانک مرکزی عراق بتواند چاره ای اندیشیده تا مشکلات ارزی با ایران، کاهش یافته و یا به‌طور کلی از بین رود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ